Wat te doen bij snel geïrriteerde vriend?

Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje wat betreft mijn relatie ik word er best wel moedeloos van. Ik heb nu 2,5 jaar met mijn vriend en woon sinds een maandje samen. Meestal is hij super lief en hebben we het heel leuk samen. Alleen is het nadeel dat mijn vriend dagelijks blowt s’avonds en het erop lijkt dat als hij niet blowt (s’middags ) hij heel snel geprikkeld is om kleine dingen bijv ( boos worden om het verkeer, een geldautomaat dat niet werkt, collega’s of op mij als ik hem niet goed heb verstaan of als ik het niet met hem eens ben). Ik merk dat ik het steeds minder trek om hier geduld voor op te brengen en als ik dit probeer aan te kaarten is het allemaal mijn schuld en ben ik gevoelig, heb ik een moeilijk karakter etc. Soms vraag ik me ook af of dit aan het blowen ligt of dat hij gewoon zo is. Stoppen met blowen wilt hij in ieder geval niet.

11 maanden geleden
in: Dating
2.4K
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Hij gaat niet veranderen. Dus aan jou de keuze. Accepteren of weggaan.
SimonV
11 maanden geleden
Dit gedrag verdien je niet. Als hij jou en jouw gevoelens niet serieus neemt, lijkt het me niet de ware voor jou.
Er is misschien een reden voor zijn gedrag en blowverslaving, maar dat is zijn probleem. Als hij dat niet wil uitzoeken en oplossen, lijkt me de conclusie duidelijk.
Castle
11 maanden geleden
Dus als hij niet blowt is hij prikkelbaar? Hij moet dus blowen om aardig te zijn. Als dit is wat je zoekt in een man dan zit je goed. Hij zal niet veranderen. Hopelijk heb je geen kinderen met hem. Je zal een helicopterview tegen je relatie aan moeten gooien. Kijk eens hoe je de toekomst met hem ziet. Zal hij er zijn voor eventuele kinderen. Is hij iemand die je steunt als je het moeilijk hebt. Zal hij desnoods voor je stoppen met blowen of dit buiten doen als jouw gezondheid er onder zou lijden? Niet kijken naar die enkele momentjes waarin hij je gelukkig maakt om kijk naar alle momenten samen. Je moet een man hebben voor de toekomst en niet een jongen die geen verantwoording kan dragen of een normaal gesprek kan aangaan.
Janneke
6 maanden geleden
IDD,
Hij gaat niet veranderen. Dus aan jou de keuze. Accepteren of weggaan.

Geef als eerste antwoord