Neemt je ‘soort’ door evolutie en andere huidskleur aan?

Stel, je neemt 1000, donkere mensen die alleen maar met elkaar kinderen krijgen en die verplaats je naar Noorwegen, zijn dan Na 1000 jaar de afstammelingen van die 1000 mensen nog steeds zwart? En hoe zit dit met mensen met een lichte huidskleur?

Iemand met te veel vragen om ze zelf te beantwoorden...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

In Zweden bleek dat de blanke genen voor het eerst zo'n 7700 jaar geleden voorkwamen.
De wetenschappers onderzochten 83 skeletten die afkomstig zijn van zeven oude volken in Europa. Ze keken naar twee genen die sterk gerelateerd zijn aan huidskleur en het verliezen van pigment, SLC24A5 en SLC45A2. Het team ontdekte dat mensen die 8500 jaar v.C. leefden in Hongarije, Spanje en Luxemburg genen hadden die horen bij een donkere huidskleur – net als de eerste mensen die vanuit Afrika naar het Europese continent trokken. De oudste blanke genen bleken slechts 7700 jaar oud te zijn, en kwamen voor in Zweden. De onderzoekers vonden daar ‘lichte genen’ bij zeven skeletten.
Hier uit blijkt dat je na 1000 jaar evolutie er nog maar een zeer beperkte overgang naar blank begint.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk, Daar zocht ik naar.