Oude familiefoto's - wat doe je ermee?

Toen mijn ouders naar een verzorgingshuis gingen, vonden wij als kinderen op de zolder van hun eigen huis oude familiefoto's, waarvan een deel in lijsten. Ik vind mijn familiegeschiedenis interessant en wil die graag levend houden, maar wat kan ik met deze foto's/portretten doen zonder een museum van mijn huis te maken? Wie heeft een goed idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (5)

Doe de foto's in een foto-album. Zo blijven je foto's vrij van zonlicht, blijven ze netjes en kreukvrij. En je kan ze altijd inkijken, zijn ze altijd bij elkaar en je raakt ze minder snel kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak ze digitaal en maak er een digitaal album van. Leuk en zo kun je ze ook nog met anderen delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En al die foto's dan die je hebt ingescand, wat doe je daar dan mee?
Wat een leuke vraag! Ik krijg er inspiratie van :-)
Ik zou verschillende selecties maken. Een deel (laten) scannen zodat je ze digitaal hebt. Daarvan een (of meer) fotoboekje(s) maken (ook leuk voor je ouders zelf, en voor andere familieleden) Ook een digitale "diaserie" is leuk om te hebben, om te laten zien tijdens een familie-etentje ofzo. De meest bijzondere foto's bij elkaar hangen in bijvoorbeeld de gang, of langs de trap. Dan heb je wel een soort expositie, maar mooi bij elkaar.
Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang ze aan de muur in de vorm van je stamboom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik nou net geen museum van mijn huis maken. Heb maar weinig wanden die geschikt zijn voor decoratie.
Vervolg op digitaliseren en scannen: maak op je pc een map. Geef er een naam en. Zet ze vervolgens op een cdd-rom of usb-stick.