Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij meer vertellen over de familie Jacobi, bekend van de Duitse likeur?

Mijn familie stamt af van de familie Jacobi(van de Duitse likeur/wijn). Voor zover ik weet is deze familie ooit van adel geweest, maar door problemen is deze titel van hen ontnomen. Mijn oma heeft een familiewapen waarop i.iacobi staat. Dit staat voor de naam (Carl Gustav) Jacob Jacobi wat een wiskundige was, bekend van de Jacobi-polynoom. Maar zoals je kunt zien zijn dit allemaal losse stukjes die ik graag als geheel zou willen maken.

Kan iemand mij meer vertellen over de geschiedenis van de familie Jacobi?

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog enkele dingen die ik te weten ben gekomen is dat de familie in Duitsland heel erg sterk en invloedrijk was. Dit kun je zien aan de Jacobi-kerk, Jacobi-Strasse en het cognac merk Jacobi 1880. Ook hebben ze geprobeerd in Italië sterk te worden, maar daarin hebben ze gefaald.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De familienaam Jacobi heeft geen directe link met kerken die de naam Jacobi dragen. De naam Jacobikerk verwijst namelijk naar de apostel Jacobus. De Jacobikerk in Utrecht staat langs een van de pelgrimswegen die leiden naar het pelgrimsoord Santiago de Compostela.

Er zijn veel families die de achternaam Jacobi dragen. Zonder nadere informatie is niet na te gaan welke van hen van de makers van Duitse likeur afstammen. De enige overeenkomst tussen de families is dat hun eerste voorouder in de tijd dat men nog geen achternaam had Jacob heette. Door deze naam een Latijnse uitgang te geven, -i , werd daar de familienaam van gemaakt.

Jacob Jacobi richtte in 1880 in Weinstadt - 10 kilometer ten oosten van Stuttgart - zijn eigen wijnbranderij op.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding