Hoe kan ik mijn afkomst achterhalen?

Ik zou erg graag willen weten of er buitenlands bloed in mij zit. Er zit een tintje in de familie kant van mijn moeder,en ik krijg ook altijd de vraag wat voor afkomst ik ben.
Mijn moeder zegt verder niets te weten. Ik heb verder ook geen contact met die familie. Mijn opa en oma leven ook helaas niet meer, dus kan ook bij hun geen verdere informatie vragen.
Nu heb ik al alles op internet afgezocht (stamboom etc.) maar daar kom ik niet verder. Helaas loop ik nu vast.
Is er hier iemand die mij misschien tips kan geven of weet hoe ik hier eventueel achter kan komen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10K

Antwoorden (3)

De enige manier ie echt je stamboom te gaan onderzoeken. Dat begint bij je ouders, je grootouders en zo verder. Het trouwboekje van je ouders (als er dat is) kan de start zijn.

Hou er rekening mee dat het, naarmate je verder gaat, moeilijker wordt de informatie te achterhalen. Aan de andere kant, als je het land uit moet omdat een van je voorouders van "buiten" komt heb je waarschijnlijk ook antwoord op je vraag en hoef je niet verder te zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Er kan natuurlijk ook ergens een slippertje gemaakt zijn. Daar kom je niet zo makkelijk achter. Een stamboom zegt niet alles.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ook al erg vaak geprobeerd de stamboom te onderzoeken, maar daar loop ik elke keer vast. Vandaar dat ik het op een andere manier wil proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sinds wanneer moet iemand het land uit als een van de voorouders van "buiten" komt ? Stemming kwekerij?
Kijk maar naar de Nederlandse geschiedenis. Nederland is een land van importmensen. Spanjaarden, Fransen Duitsers, Indonesiërs, enz. kijk ook naar de achternamen in je familie, misschien kun je daar al een link vinden. Een 100% Nederlander is er bijna niet. Heel veel Nederlanders hebben een tintje vanwege een buitenlandse voorouder. In zeeland, Brabant en Limburg is veel Spaanse invloed.
Licht bruine tint, zwart haar, klein, donkere ogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het niet soepel lukt om een stamboom op te zetten, is het raadzaam je te verdiepen in de wijze waarop je vruchtbaar genealogisch onderzoek kan doen. De website van de Nederlandse Genealogische Vereniging is daarbij een van de handige vertrekpunten, speciaal ook voor beginners.