Hoe moeten/mogen de kleinkinderen van je oom/tante jou noemen?

Is dat (oud)oom/tante of achterneef/nicht?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik kom uit op achterneef/ achternicht

Bronnen:
http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/

Dat mag je natuurlijk zelf bepalen. Het gaat inderdaad om je achterneef/achternicht. ALs ik vanuit mijn eigen perspectief bekijk, is de vraag dus hoe ik de neven en nichten van mijn ouders noem. Toen ik ze nog wel eens zag, noemde ik die gewoon bij de voornaam. Maar als je moeite hebt met het generatieverschil, kun je natuurlijk ook oom.... en tante.... zeggen, al zijn ze dat dan niet. Maar wij noemden de buren vroeger ook oom Jaap en tante Gerda, iemand hoeft geen oom of tante te zijn om zo genoemd te worden. Toegevoegd na 1 minuut: Overigens is het zo dat ik inmiddels mijn ooms en tantes ook gewoon bij de voornaam noem. Alleen de ooms en tantes van mijn ouders 'heten' in mijn mentale systeem nog oom... en tante..., al zie ik ze nooit meer.

Mijn achterneefjes en -nichtjes mogen mij bij mijn voornaam noemen. Maar toen ik zo oud was als zij was het gebruikelijk om mijn oudooms en -tantes met "oom" en "tante" aan te spreken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100