Ben ik half Italiaans?

Hallo, ik zou graag iets willen weten mij vader zegt dat ik half Italiaans ben en kwart Duits en kwart iranees maar mij moeder is van iranees afkomst met een klein beetje Italiaanse roots en me vader is van Italiaans en Duitse en iranees afkomst en heeft het meeste duitse en Italiaanse roots. Aan mij vaderskant na de 3de voorouders waren ze allemaal Italiaans en Duits enz maar mij vraag is ben ik half Italiaans? ( ik ga geen stamboom maken ) gr

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij bent half Italiaans als één van je ouders volbloed Italiaans is en je andere ouder niet. Als je ouders beiden half Italiaans zouden zijn (en dus ban beide kanten één opa of oma helemaal), zou je die kwarten bij elkaar kunnen optellen - al is de kans groot dat niet precies 50 % van je genen van Italiaanse komaf is - maar dan wordt het al een beetje rommelig verhaaltje. Je bent gewoon van alles wat. Daar hoef je natuurlijk niet een stempeltje op te plakken. Bovendien zou het pas echt "waarde" / betekenis hebben al je over een Italiaans paspoort beschikte ;-) . Italianen zijn namelijk niet echt een "ras"; mensenrassen bestaan überhaupt niet. Hooguit zou je kunnen zeggen dat je voor een groot deel over Europees "bloed" (eigenlijk : genen) beschikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100