Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik er achter dat mijn broer nog leeft?

Ik heb geen contact met mijn Familie en nu contact gehad met mijn nichtjes en zijn een broer kwijt hoe kom ik er achter of hij nog leeft

6 maanden geleden
in: Familie
tinus1969
6 maanden geleden
Wat heb je al gedaan? Google? Facebook? LinkedIn?
KleinDuimpje
6 maanden geleden
https://www.urnwinkel.nl/blog/post/10-manieren-om-te-achterhalen-of-iemand-is-overleden.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Informatie van Nederlanders, die nog in leven zijn, zijn nauwelijks te achterhalen. Alle registers zijn gebonden aan de regels van de AVG (privacy-wetgeving). Je zou wel een speurtocht op internet en vooral op alle social media kunnen beginnen. Maar dat kan heel veel tijd kosten.
Wat je wel kunt doen is proberen te achterhalen of je broer is overleden. Dat lijkt hetzelfde als "nog in leven", maar dan kan je wel een officieel register laten raadplegen., te weten het Nationaal Register van Overledenen (NRO). Hierin zijn alle Nederlanders geregistreerd, die zijn overleden sinds 1939. Je kunt dit register niet zelf online benaderen. Maar via het Centraal Bureau Gynealogie (CBG) kan je een uittreksel uit het register opvragen, ook als je geen overlijdensdatum hebt. Krijg je op je aanvraag als reactie, dat er geen overlijden bekend is, kan je er met redelijke zekerheid vanuit gaan dat je broer nog in leven is.
Ik heb de link toegevoegd van de pagina van het CBG, waar je een uittreksel uit het NRO kunt opvragen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 15 juni 2025 11:42: tekst
6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
is niet gratis
KleinDuimpje
6 maanden geleden
+
Staat ook nergens dat het gratis zou zijn.
Waarom zou het überhaupt gratis moeten zijn?
ronron1212
6 maanden geleden
@KleinDuimpje ik geef alleen maar aan dat er betaald moet worden voor de actie is wel handig om te weten
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing