Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als een heel zwaar persoon de hoeveelheid eten van een normaal persoon (die met die hoeveelheid eten aan zou komen) inneemt?

Valt deze persoon dan af of neemt het gewicht van die persoon dan langzamer toe? Ik vroeg me dit al heel lang af. (sorry voor de onduidelijke vraagstelling)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Als een zwaar persoon normaal 4000 kcal eet, en hij/zij gaat over op de 2500 kcal die een ander persoon zou eten, dan gaat hij/zij afvallen totdat het gewicht is bereikt wat bij de nieuwe inname past.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wie zegt dat een zwaarlijvig persoon dat niet al doet? Omdat je zwaarlijvig bent, wil niet zeggen dat je heel veel kcal eet. Dus het hangt per persoon af. De ene persoon zal afvallen, de andere persoon stabiel blijven of zelfs aankomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dus je vraagt wat gebeurt er met een zwaarlijvig iemand die meer dan de dagelijkse behoefte aan eten binnen werkt waar een normaal persoon dus dikker van zou worden.
De energiebehoeften voor die personen lijken mij totaal verschillend (zie bron voor formule) Dus de hoeveelheid eten waar de "normale" persoon dan van aankomt zal de zwaarlijvige persoon doen afslanken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding