Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beste medicijn tegen keelpijn?

Ik heb al een paar dagen last van keel pijn. Wat is het beste medicijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Water drinken, thee met honing en zoute drop. Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en natuurlijk heb je nu het beste excuus om lekker waterijsjes te eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ en zo min mogelijk praten, maar dat kan ook niet, met je mond vol drop en waterijs...
Het beste medicijn en het kost niets,
gorgelen met zoutwater,4x per dag.
Succes verzekerd.
Beterschap.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ werkt ook, maar de dropjes en het ijsje zijn lekkerder
burgos
12 jaar geleden
Ja maar als je beter wil worden Ha Ha
wat ook heel goed helpt is ook dit!

gember thee!

zelf drink ik dit tijdens keelpijn en mijn keel word er wel beter van.
maar ik moet je vertellen dat het een vieze smaak is maar wel goed voor je keel is. en hier is de bron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
•Koud drinken of een waterijsje willen de pijn wel eens verzachten. Ook zuigen op een dropje kan de pijn verlichten. Speciale zuigtabletten zijn niet nodig. Drop werkt net zo goed.
•Gorgelen met kamillethee of zout water smaakt niet zo lekker, maar sommige mensen vinden er wel baat bij. U krijgt een juiste zoutoplossing als u in een glas warm water één theelepeltje zout oplost. Gorgeldranken uit de winkel werken niet beter, maar sommige mensen vinden ze minder vies smaken.
•Gun uzelf rust als u voelt dat u dat nodig heeft. Zeker als u koorts heeft en u zich niet lekker voelt. U doet er goed aan om vooral uw stem rust te geven. Dat wil zeggen: praat zo min mogelijk.
•Als de pijn erg hinderlijk is, kan een pijnstiller helpen. Voorbeelden van pijnstillers zijn: paracetamol, ibuprofen, diclofenac of naproxen.

Toegevoegd na 59 seconden:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF01.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt Mucoangin altijd het beste. Te koop bij apotheek en drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Etos verkopen ze van A. Vogel keelspray, deze werkt echt supergoed tegen keelpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strepstels!!
Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt het (normaliter) als ik een lepel honing in de ochtend, middag en avond eet. Dat doe ik 1-2 dagen en het is voorbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zilverwater gorgelen, helpt vaak direkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al een hoop antwoorden gegeven wat ook helpt is niet te veel praten als je naar buiten gaat een lekkere shawl omdoen.Dit zal niet direct het beste zijn maar het helpt wel mee.Wat ook een super middel is wij gebruiken het al jaren is toco-tholin een paar druppels op een suikerklontje doen en laten smelten op je tong.Ik geloofde het eerst niet totdat ik het uitprobeerde en om de paar uren dit herhaalde en mijn keelpijn was binnen een dag verdwenen. Succes!



http://www.toco-tholin.com/olie.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een keelpijn voel aankomen, begin ik met een Trachitol tabletje en vervolgens gorgel ik enkele keren per dag met zout water.

Doorgaans raak ik dan niet eens tot de 'echte' keelpijn omdat ik die al in de kiem gesmoord heb.

Trachitol is een betrekkelijk goedkoop middel dat je je kunt aanschaffen bij de apotheek of bij de drogist.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding