Hoe kan ik zwanger graken?

Hallo, Ik wil graag zwanger worden. Ik ben reeds 7dagen overtijd en heb een test gedaan. Deze zegt dat ik niet zwanger ben. Ikzelf heb psoriasis en heb veel stress. Zou je bij de dokter als minderjarige medicatie kunnen krijgen tegen stress? Zoja, welke? Alvast bedankt. Of iemand die me tips kan geven om de vruchtbaarheid te verhogen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Als gevolg van stress raakt je cyclus van slag. Vruchtbaarheidsverhogende middelen worden alleen gegeven aan oudere dames met een vaste partner die heel graag ouders willen worden maar onvruchtbaar lijken te zijn. Is het verstandig om in jouw situatie een kind te willen? Hoe denk je dat te gaan combineren met school?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan je naam te zien (ikmismenkleintje) heb je iets of iemand verloren. Heb je misschien een miskraam gehad? Zo ja, ga hier dan alsjeblieft over praten met iemand! Ga dit gemis niet opvullen met een 'nieuw kindje'.
Zo nee, ga dan alsnog met iemand praten, want je mist iets en wil dit gemis blijkbaar opvullen. Een kind is geen oplossing! Zeker niet als minderjarige. Kijk eens naar MTV '16 and pregnant' of 'teen mom', of bij BNN '4 handen op 1 buik'. Zo'n lief baby'tje is niet altijd lief en leuk en rozengeur en maneschijn... Heel veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oplettend, Miss86. Ik zag het om eerlijk te zijn pas net ná het posten van mijn antwoord en vroeg me hetzelfde af. Maar vraagsteller, realiseer je je dat minderjarig betekent dat je zélf nog een kind bent? En dat het heel wat van je vraagt om een kind groot te kunnen brengen, zowel lichamelijk, mentaal als financieel? Ik weet niet of je een vaste, stabiele relatie hebt en of je een eigen woonruimte en een vast inkomen hebt of dat je vriend een vast inkomen heeft, maar ik wil je wel aanraden om heel goed uit te zoeken wat je nodig hebt (financieel, maar ook praktisch en mentaal) om een kind groot te kunnen brengen en kritisch te kijken naar de vraag of jij dat een kind kunt bieden. Ik ken mensen van rond de 30 die al jaren getrouwd zijn en dolgraag kinderen zouden willen maar er toch voor kiezen daar niet aan te beginnen omdat ze zichzelf daar lichamelijk, psychisch of financieel niet toe in staat zien en het zou me niet verbazen als die mensen uiteindelijk zowel psychisch als financieel er heel wat beter voorstaan dan jij. Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat er psychisch iets mis is met jou (dat kan ik helemaal niet weten) maar wél dat iemand van 30 normaal gesproken psychisch meer volwassen is dan iemand van nog geen 18.

Antwoorden (2)

Nee, medicijnen tegen stress krijg je niet, zeker niet omdat je zwanger wil worden. Ik denk ook niet dat dat helpt, je raakt daarmee je problemen niet kwijt, haalt er alleen de scherpe randjes af. Ik zou je aanraden een psycholoog te bezoeken, zodat je problemen daadwerkelijk opgelost worden en je een gelukkige moeder kunt worden als je eraan toe bent.

Zowel bij mannen als vrouwen schijnt opwinding (een goed voorspel) de kans op bevruchting te vergroten. Bij mannen lijkt de kwaliteit van het zaad te verbeteren naarmate de opwinding vóór de zaadlozing langer duurt. Als vrouwen goed in de stemming komen, wordt hun vagina vochtiger. Dat zorgt ervoor dat de zaadcellen beter kunnen zwemmen. Vergeet niet dat je na een goed voorspel vaak betere orgasmes hebt! Heb je toch last van vaginale droogheid, gebruik dan glijmiddel. Let wel op, veel glijmiddelen werken zaaddodend en dat kun je nu juist niet gebruiken. Let daar dus goed op als je het koopt.
Orgasme helpt
Natuurlijk moet je man een orgasme krijgen om jouw eicel te kunnen bevruchten. Maar de kans op zwangerschap is groter als ook jij een orgasme hebt. Het beste moment daarvoor is net ná zijn zaadlozing. Dan trekt je baarmoeder samen en stuwt als het ware de zaadcellen richting eicel. Jouw orgasme zorgt er bovendien voor dat je vagina vochtig wordt. In dit vocht (met hoog zuurstofgehalte en goede zuurgraad) hebben zaadcellen meer kans op overleven en kunnen ze zich makkelijk voortbewegen.
In de link nog meer tips.

Zwanger worden is prachtig, maar moeder zijn is behalve geweldig ook geestelijk heel zwaar, zorg dat je goed in je vel zit voordat je hier aan begint, je kindje heeft recht op een moeder die geniet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De manier om zwanger te raken is meestal door seks te hebben tijdens je vruchtbare periode zonder voorbehoedsmiddelen.

Een zwangerschapstest is vrij betrouwbaar, naar alle waarschijnlijkheid ben je dus niet zwanger. Je cyclus zou van slag kunnen zijn door de stress die je benoemt.

Medicatie tegen stress (=druk, dus de omstandigheden) bestaat niet. Er bestaat wel rustgevende medicatie die de psychische en/of lichamelijke gevolgen van stress kan verminderen, maar dat is nogal zware en verslavingsgevoelige medicatie die bovendien af te raden is als je zwanger bent of wilt worden. Uiteraard kun je wel naar je huisarts gaan om hulp te vragen bij het omgaan met je stress en de spanningen die je ervaart. Je zou kunnen denken aan psychologische hulp of ontspanningstherapie. Als er een specifieke oorzaak is voor je stress, kan er misschien gerichte hulp of begeleiding worden ingezet.

Je vergroot de kans op een zwangerschap door uit te zoeken wanneer je vruchtbare dagen zijn en op die dagen te vrijen. Eens per twee dagen of in elk geval niet meer dan eens per dag vrijen maakt bovendien dat er meer zaadcellen in het sperma van de man zitten. Als je je cyclus niet goed kent, kan het zinvol zijn om je eisprong te bepalen door elke ochtend direct bij het wakker worden je temperatuur te meten (net na de eisprong stijgt je temp met ongeveer 0,2 graden), je afscheiding in de gaten te houden (rondom de eisprong is deze doorzichtig en glad, je kunt er draden van maken tussen je vingertoppen, een beetje zoals rauw eiwit) en eventueel kun je ovulatietesten kopen bij de drogist.

Als de vrouw van een stel dat kinderen wil en regelmatig seks heeft rondom haar eisprong na meer dan een jaar nog niet zwanger is, zal een arts meestal doorverwijzen voor verder onderzoek naar de vruchtbaarheid.

MAAR: ik begrijp uit je vraag dat je minderjarig bent. Dan ben je erg jong om moeder te worden. De statistiek leert ons dat een vriendje op tienerleeftijd meestal niet degene is met wie je oud zult worden. Ook kunnen de meeste minderjarigen niet financieel voor zichzelf zorgen, laat staan voor een kind. Je ouders zijn dan financieel verantwoordelijk voor je, je gaat waarschijnlijk nog naar school en als je gaat werken verdien je nog heel weinig. Een kind is nu eenmaal duur, kijk maar eens wat alleen luiers al kosten. Ook is je lichaam waarschijnlijk nog niet klaar voor een zwangerschap, dus loop je meer risico op complicaties. Je bent in feite zelf nog een kind; vanwaar die haast?