Soms is het zo ontzettend lastig om je visie over te dragen aan vrijwilligers..hoe moet je hiermee omgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Dat kan niet. Je kan jouw visie geven, maar je kan jouw visie niet overdragen. Als je het op een overtuigende manier brengt, misschien gaan ze jouw visie wel delen. Een trucje om echt jouw visie over te dragen is er eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je vooral in te leven vanuit welke visie deze mensen vrijwilliger zijn geworden. Zij vinden wat zij doen dus op een of andere manier belangrijk. Door de link te leggen tussen jouw visie en de reden waarom ze dit vrijwilligerswerk doen kun je je visie overdragen, of in elk geval laten accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan uitleggen waarom jij er op een bepaalde manier overdenkt. Maar de anderen nemen hun hele levenservaring mee en niet alleen jouw mening. Jouw visie beslaat slechts een uiterst klein deel van alle levenservaringen die jouw vrijwilligers op doen. Daarom is 't zo ontzettend lastig. Het is verder afhankelijk van jouw charmes hoeveel je van jouw mening kunt overzetten naar de vrijwilligers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je heel duidelijk zijn over waneer wat je zegt kennis en ervaring is, en wanneer het jouw eigen mening is, jouw gevoelens over hoe iets moet.
Als duidelijk is dat je kennis en ervaring hebt, wordt jouw kijk op de zaak misschien meer gewaardeerd.
Vooral als jouw visie overduidelijk gevormd is door kennis en ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt vrijwilliger jou insteek vertellen voor dit werk. Maar let erop vrijwilligers zijn heel vaak zeer gemotiveerd om het werk te doen elk met hun eigen reden. Het is juist de kunst vrijwilligers zo te begeleiden dat ze de werkzaamheden doen volgens de richtlijnen die de organisatie na streeft.
ronron1212
13 jaar geleden
Het voordeel van vrijwilligers is, dat ze hun eigen ervaringen meebrengen, jouw organisatie in. Vrijwilligers zijn meestal ook super gemotiveerd, ieder om zijn eigen redenen.

Zaak is, om je in te leven in de vrijwilliger en de visie van de vrijwilliger proberen te laten samensmelten met je eigen visie. Domweg dicteren werkt bij vrijwilligers vaak niet.