spiertrekkingen houden het lichaam warm. als je kern temperatuur tot 35 graden zakt val je in de hyperfase waardoor het ongecontroleerd gaat samen trekken en tanden klapperen (kaak spier) bij verder afname komt de sufheid fase en gaat je lichaam zoveel mogelijk de temperatuur in de kern houden. de laatste fase is dood waar na de kern temperatuur loslaat en in je lichaam verspreid. ook wel de lachende dood genoemd dat is de laatste warmte die je voelt voordat je komt te overlijden. Dit geeft een glimlach op je gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om meer warmte te produceren.
Net zoals je de handen over elkaar wrijft om die warmer te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is hier al eens gesteld (meerdere keren).
Misschien heb je iets aan de antwoorden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/ga-trillen-koud.102344
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rillen is een eerste symptoom bij onderkoeling. Door te rillen activeren de spieren waardoor je temperatuur omhoog gaat.

Als je nog meer afkoelt houdt het rillen op een gegeven moment op.

Hieronder kan je lezen of alle stadia van onderkoeling en de lichamelijke symptomen.