Hoe kan ik mijn hond leren dat als ze ligt, ze gaat zitten?

Ik heb een hond en probeer haar te leren om als ze al ligt, te gaan zitten.
Dit lukt me vele pogingen niet, ze kijkt me steeds verbaast aan als ik haar eerst laat liggen, en dan 'zit' zeg.
Hoe kan ik haar het beste leren om dit te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je kan proberen haar met een koekje of een stukje worst in de juiste positie te krijgen. Dus als ze ligt, lok je haar omhoog en dan wat naar achter om in zit stand te krijgen en dan als ze daadwerkelijk zit bevestig je met "dat is zit".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Haar eerst leren zitten als de hond staat op 4 poten. Dat is waarschijnlijk makkelijker. Dan kan je als het goed is gewoon zit zeggen tijdens liggen en dan zou ze het moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar helpen met de beweging te maken (dus kontje omlaag houden maar voorpoten laten strekken), en natuurlijk belonen als ze het goed doet.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met brokjes, hondenkoekjes, trainingssnoepjes. Het maakt niet uit, maar voor iets lekkers komt hij vast wel omhoog. Op die manier leer je hem/haar eigenlijk alles.
jc54