Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn hond leren dat als ze ligt, ze gaat zitten?

Ik heb een hond en probeer haar te leren om als ze al ligt, te gaan zitten.
Dit lukt me vele pogingen niet, ze kijkt me steeds verbaast aan als ik haar eerst laat liggen, en dan 'zit' zeg.
Hoe kan ik haar het beste leren om dit te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
384

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan proberen haar met een koekje of een stukje worst in de juiste positie te krijgen. Dus als ze ligt, lok je haar omhoog en dan wat naar achter om in zit stand te krijgen en dan als ze daadwerkelijk zit bevestig je met "dat is zit".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Haar eerst leren zitten als de hond staat op 4 poten. Dat is waarschijnlijk makkelijker. Dan kan je als het goed is gewoon zit zeggen tijdens liggen en dan zou ze het moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar helpen met de beweging te maken (dus kontje omlaag houden maar voorpoten laten strekken), en natuurlijk belonen als ze het goed doet.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met brokjes, hondenkoekjes, trainingssnoepjes. Het maakt niet uit, maar voor iets lekkers komt hij vast wel omhoog. Op die manier leer je hem/haar eigenlijk alles.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding