Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik weet dat ik een presentatie binnenkort krijg, zit ik daar heel erg mee. Hoe kom ik daarvan af en wat is het? Help alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
560

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Presenteren kun je leren. Hoe vaker je het doet, deste makkelijker het je af zal gaan. Je zult merken dat de spanning vooraf dan ook minder zal worden en wellicht kan je er ooit zelfs nog wel van gaan genieten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Probeer er niet aan te denken,denk zo veel mogelijk aan iets anders ,probeer dat maar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar dit werkt echt niet. Je zult er juist vooraf over na moeten denken om op het moment van die presentatie goed te kunnen presteren. Je kop in het zand steken gaat daarbij niet helpen.
Je goed voorbereiden is belangrijk. Dan voel je je zekerder over de presentatie. Oefening baart kunst. Dus oefen er op los. Doe het eerst voor de spiegel en daarna voor een klein publiek, zoals je ouders en/of broers/zussen. En tip is vaak om geen blaadje bij de presentatie te houden. Of in ieder geval geen uitgewerkte tekst, een paar steekwoorden kan opzich wel. Want anders ga je de hele tijd naar je blaadje kijken. En verder, spreek op een rustig tempo en voor belangrijk, spreek duidelijk, articuleren! Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het als een uitdaging zien. Ga er iets moois van maken, en bedenk dat er zoveel ergere dingen zijn in het leven. Als je zelf het onderwerp mag kiezen, doe dan iets waar je echt warm voor loopt. Probeer ook een beetje humor erin te stoppen, heb je alvast de lachers op je hand :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding