wat moet ik doen?

mijn broer heeft iets tegen homos en mijn moeder zou het scrikken vdinen als haar eigen zoon homo is. ik ben homo nog in de kast. wat nu?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je broer heeft denk ik diep in zijn hart niets tegen homo's denk ik. Neem hem een keer apart en vertel het hem gewoon. Ik weet zeker dat hij zal zeggen dat hij dat altijd al wist. Jullie zijn tenslotte broers, je deelt meer dan met wie dan ook. Vertel het ook gewoon tegen je moeder. Een moeder wil alleen maar dat haar kind gelukkig is, dus wees niet bang. Wanneer jij open bent, zal er een last van je schouders vallen en zullen anderen ook hun mening en inzicht bijstellen. Succes ermee!!

Dat je moeder zou schrikken, is niet zo onlogisch. Ik zou in eerste instantie ook schrikken. Niet alleen omdat je verwachting die je meestal voor je kind hebt opeens veranderd. Maar ook omdat je misschien bang bent voor geweld tegen je kind. Toegevoegd na 12 minuten: Maar voor het geluk van mijn kind zou ik het wel accepteren.

Eerst moet je jezelf afvragen wie het belangrijkste is in jouw leven. Het antwoordt behoort te zijn: Jezelf. Pas als je jezelf ziet als je belangrijkste kostbaarste bezit zal je inzien dat je zelf verantwoordelijk bent voor jouw eigen leven en daarmee je eigen geluk. Je eigen geluk kun je alleen bereiken door jezelf te zijn. Homo, hetero, bi, het maakt niets uit als je daarmee gelukkig voelt en gelukkig leeft. Gelukkige mensen functioneren nu eenmaal beter en zijn gezonder. Geluk trekt ook geluk aan. Op het moment dat jij je laat leiden door andermans mening dan wordt je ongelukkig. Kijk maar naar je vraag. Je voelt jezelf niet prettig in je vel omdat je niet kunt zijn zoals je zou willen. Anders had je deze vraag ook niet gesteld. Kom er eerlijk voor uit en leg je gevoel uit aan je moeder en daarna je broer. Egaal wat de reactie is. Jij bent verantwoordelijk voor jouw leven en jij kiest de mensen om je heen die jouw helpen groeien in het leven. Als je broer en moeder dat niet zijn moet je een balans vinden om deze op een bepaalde afstand te houden. Klinkt heel hard maar nogmaals, kies mensen om je heen die jij helpt groeien en zij jouw helpen groeien. Ik hoop dat je er niet te lang mee blijft rondlopen. Het leven is echt te kort om je opgesloten en ongelukkig te voelen. Succes ermee en laat nog eens wat horen. Groet, Pierre

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100