vaak zitten producten in meerdere lagen materiaal verpakt. . waarom is dat?

net ook weer. . mijn kauwgum wordt verkocht met twee pakjes tegelijk dus daar moet een kartonnetje omheen. . dan zit er om de apart nog eens een laagje plastic en dan zitten alle kauwgums ook nog eens apart verpakt. . wat je al niet moet doen voor je er eentje in je mond kunt doen en wat dat aan afval met zich mee brengt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Soms is het ook anti-diefstaltechnisch: van die kleine dingetjes op een flinke blister, niet even snel te slopen (dus sta je dan thuis te tieren als het open moet, en snij je je vingers en scheur je de achterkant waar de instructies op staan) en niet erg onopvallend in je zak te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is marketing-technisch. Aan de andere kant wordt hier ook wel aan gewerkt. Zo zaten vroeger de tubes tandpasta in een kartonnen doosje. Tegenwoordig niet meer. De tube is tegenwoordig overigens ook van plastic en niet meer van metaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Metalen tubes zijn jaren helemaal weggeweest, maar nu zie je ze soms weer; voetcrème, azaron... (ook al ben ik milieufreak; die metalen tubes rollen zo fijn op!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marketing technisch okay maar dat geeft nog niet de reden aan..