Hoe heet de slang die tegen Adam en Eva zegt dat ze van de boom moeten eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Antwoorden (4)

Satan dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die slang was toch gewoon satan. In de islam staat satan ook bekend om zijn naam 'iblis'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slang zelf had geen specifieke naam in de bijbel. Er wordt alleen gezegd dat hij 'listiger was dan al het gedierte des velds' (Statenvertaling). Van andere boeken zou ik niet weten hoe hij wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satan, het lijkt symbolisch maar engelen kunnen allerlei vormen aannemen. Een Engel die het verkeerde pad op ging door trots en probeerde zijn eerste aanbidders te bemachtigen door hun tegn God te keren.