In het waslabel in kleding staan de symbooltjes die aangeven of een kledingstuk in de wasdroger mag. Voor de wasdroger is dat een vierkantje met een cirkel in het vierkant: drogen toegestaan. Staat er een vierkantje met cirkel met een kruis erdoor: niet drogen in de droogtrommel. Als er geen label is, doe het dan bij voorkeur niet in de wasdroger, veel stoffen zijn niet bestand tegen de hitte en zullen sterk krimpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gooien bijna alles in de wasdroger, op een paar dingen na:

dure kleding uit voorzorg niet,
sportkleding niet (droogt tegenwoordig zo snel, is niet nodig),
fleece niet (komt bijna droog uit de centifuge)
elastische stof, want die droogt uit

beddegoed moet je vaak halverwege even uit de knoop halen, anders droogt het niet egaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af wat voor droogmachine je hebt. Die van mij heeft verschillende standen, waardoor ik de temperatuur lager kan zetten voor synthetische kledij en daarbij zet ik het ook op strijkstand zodat het net nog een beetje klam blijft. Kan je na het uit de kast te halen onmiddellijk uithangen en hoef je ook niet meer te strijken want zo goed als kreukvrij.
Zelf droog ik zo goed als alles in de droogkast. Enkel hele dure spulletjes die nog maar 1 keer gewassen zijn niet. Verder echt alles. Echt krimpen doet de meeste kleding niet zolang je dus maar op let dat je niet op hoge temperatuur zet.