Wat is een Haggerty Enterprises lava lamp waard?

Ik heb een Haggerty Enterprises lava lamp op marktplaats gezet, voor 7 euro. Nu is er boven de vraagprijs geboden en vroeg ik me af wat Haggerty Enterprises inc. precies was en hoeveel mijn raket vormige lamp waard is. Er is alleen weinig over te vinde. Weet iemand hier iets?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Amadea
4 jaar geleden
Die is minstens het tienvoudige waard van wat jij vraagt: https://www.ebay.com/itm/283806641033
Ritsuka
4 jaar geleden
@Amadea die jij toont is totaal anders.
ronron1212
4 jaar geleden
@Amadea een nieuwe wel maar een gebruikte?

Het beste antwoord

Eind jaren 70 van de vorige eeuw werden de Amerikaanse rechten om Lava Lite-lampen te verkopen verkocht aan Larry Haggerty. Die richtte een dochteronderneming van zijn bedrijf Haggerty Enterprises op, genaamd Lava World International, dat vervolgens meer dan 30 jaar Amerikaanse lavalampen produceerde. In 2003 verscheepte Lava World International de productie naar China.

Verzamelaars van lavalampen zijn vaak bereid om honderden dollars te betalen voor vintage exemplaren, vooral als ze vergezeld gaan van hun originele verpakking.

Voor een nieuwe Telstar Rocket Lava tafellamp (gemaakt in China) wordt honderd euro gevraagd. Hoeveel jouw oude gebruikte exemplaar waard is hangt er dus vanaf of je de originele doos er nog bij hebt. Gaat het om alleen de lamp, dan kun je er best 70 euro voor krijgen. Vergelijk het met bijvoorbeeld https://www.catawiki.nl/l/8749271-mathmos-vintage-originele-lava-lampen-2x
Amadea
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Zie ook
https://www.chicagotribune.com/news/ct-xpm-2008-07-01-0806300645-story.html
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn lamp lijkt uit Chicago of Washington DC te komen, is hij dan meer waard.