Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (9)

Ik zelf denk dat mensen dat verzinnen, zodat de mensen die luizen hebben zich niet gekwetst voelen. Dus luizen zitten meestal in gewoon schoon haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizen houden juist wel van schone haren!
Ze zitten relatief vaker op schoon haar dan op vies haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luizen vinden schoon haar het best haar met gel en dat soort spul daar houden ze niet van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een luis voedt zich niet op het haar, maar op de hoofdhuid.. Daarom krijg je er ook jeuk aan.

Hoe vies of schoon het haar is, is niet van belang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij is verteld dat wanneer je schoon bent, je luizen kan hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizen geven de voorkeur aan schoon haar boven vies en vet haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het interesseert de luis geen lor of het haar schoon of vies is. je denkt toch zeker niet dat een luis daarin kieskeurig kan zijn? hij is allang blij dat hij beet heeft! ik zie de luis al rechtsomkeer maken als het hem niet bevalt. het enige waar luis een hekel aan heeft zijn onze-lieveheersbeestjes. bij kinderen die luizen hebben zie je dan ook nooit onze-lieveheersbeestjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit een heel klein beetje waarheid in. Een luis heeft een bloedhekel aan shampoo, dus aan het wássen van het haar. Schoon haar op zich vindt de luis wel prima.

Toegevoegd na 48 seconden:
En aan dat wassen hebben ze vooral een hekel, omdat een luis een vet-achtig uitwendig skelet heeft. Dat wordt aangetast door de ontvettende werking van shampoo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luizen houden juist wel van schoon haar.
Mijn kinderen hebben nooit last van luizen gehad omdat ze niet bij hen wilden zijn, want ik deed namelijk altijd gel in hun haar en bewerkte hun haren ook wel eens met mijn haarlak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding