als je vermoed dat je vervloekt bent, hoe kun je dat dan (laten)onderzoeken en hoe kom je er vanaf?

ik heb deze vraag eerder in een andere vorm gesteld. ik hoop dat hij in deze vorm WEL gericht is op kennisverbetering en advies. volgens mij wel kennis: hoe kun je dat laten onderzoeken? advies: hoe kom je er vanaf? oftewel er word gevraagd om informatie aan mensen die dit zouden kunnen weten. dat er misschien heel veel mensen niet in geloven doet volgens mij niets af aan de validiteit van de vraag. waarvan akte!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanhopig dat je vraag wordt weggehaald?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap je wel...! Informeer eens bij een spiritueel centrum bij jou in de buurt. Ik ken er wel een in Naarden, maar als je daar niet in de buurt woont heb je er natuurlijk niks aan. Gewoon even googlen!! Een vriendin van mij heeft soort gelijke ervaring (soort bezetenheid) en is ermee geholpen door het spirituele centrum. Gewoon even bellen en situatie uitleggen. Of t nou wel of niet bestaat, als een behandeling helpt wat is dan het probleem?? Sterkte ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
great!! niemand snapt het en bijna iedereen verklaart me voor gek...ik heb wel collega's gehad die vreemd opkeken door de frequentie en type pech dat mij ten deel viel en valt...ik snap ook wel dat je ooit in je leven je knie stoot, maar het is toch vreemd als je iedere ochtend opstaat en er je steeds diezelfde knie stoot of dat er iets op valt ofzo..ook al heb je alles waar je je mogelijk aan kunt stoten van tevoren zorgvuldig uit de weg geruimd en ga je er geestelijk vanuit dat het niet opnieuw kan gebeuren en dan gebeurt het toch.... dat is geen toeval meer lijkt me...
dank je wel voor je begrip... ik had echt emand nodig die tegen me zegt dat ik niet gestoord ben!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je hoor. Heb het me zelf ook vaak afgevraagd. Als ik bijv iets bestel, er zijn 10000 artikelen, 9999 zijn goed, en ik heb een kapotte. En dat gebeurt echt niet 1 x hoor, dat is me heeeel vaaaaak gebeurt. Betalingen die niet fout kunnen gaan, gaan bij mij fout. terwijl de bank zegt dat het niet bestaat, door dubbele controles bijv. Maar toch staat het op een andere rekening, andere naam, bij mij op afschrift staat het goed. Telefoons die niet overgaan, mensen bellen mij, telefoon staat aan, volop bereik, maar ze krijgen te horen dat tel uit staat, dagen lang, op div. nummers. Ik stuur sms-jes, komen niet aan, andersom ook niet. Zulke dingen. Ik kan zoveel voorbeelden opnoemen, maar ik doe het maar niet. In mijn omgeving zeggen ze ook altijd, jij hebt altijd pech, jij hebt altijd de verrotte dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt heb ik ook.. maar is het altijd zo geweest?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je beter op de goede dingen letten...
Kimath
12 jaar geleden
Daar is eens onderzoek naar geweest, mensen die denken dat ze veel pech hebben, focussen zich alleen op de slechte dingen. De goeie dingen letten ze minder op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath en roland: jullie hebben wel gelijk, alleen ik denk dat de vraagsteller daar nu (op dit moment) niet veel boodschap aan heeft. Ik heb zelf ervaringen met bovennatuurlijke dus ik hou alle opties open! Het zou gewoon goed zijn als vraagsteller naar een spiritueel centrum gaat want daar kunnen ze ook wat met dat pech beeld doen. Daarom zei ik al. Of t wel of niet bestaat laat ik in het midden, maar als een behandeling werkt (wat ik uit meerdere hoeken gehoord heb dat t werkt) waarom dan niet proberen?? Lemaki: ik hoop echt dat je snel iets vind want het kan je echt kapot maken! Ik heb het gezien aan een vriendin van mij!! Zijn gevaarlijke dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks...ik loop hier al jaren mee rond...aan mensen die zeggen dat ik me alleen op het negatieve zou focussen heb ik niet veel want ik ben zelf ook wel op dat idee gekomen... is niet zo... ook zijn er zat mensen om me heen die vragen hoe het komt dat ik zoveel pech heb (op bepaalde gebieden dan) en die het ook niet meer begrijpen. het werkt ook isolerend... ik ben aboluut noet gek en kan nog helder nadenken maar ben absoluut instabieler geworden.. (als je iemand dagelijks 3 keer je knie hard stoot word die knie ook instabiel na verloop van tijd) .. ik ben erg blij met de reacties van mensen die snappen dat ik dit niet zomaar vermoed en ook weten dat alle logische verklaringen ontzeniuwd zijn.. dat geeft me wat meer kracht... thanks!!!

Antwoorden (2)

Misschien kun je verduidelijken waarop het vermoeden van vervloekt zijn is gebaseerd.

Ik ben een grote scepticus op dit gebied maar mijn antwoord is serieus bedoeld:

Het vervloekt zijn is "a state of mind". Met andere woorden, je bepaalt zelf of je al dan niet vervloekt bent of niet. Zodra jij zelf bepaalt dat je niet vervloekt bent, dan zul je dat ook niet zijn. Een ander heeft geen enkele macht over je als je daar maar van overtuigd bent.

Je kunt een vloek dus zelf verbreken. Wees sterk en de controle is volledig aan jezelf. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor het eerste normale antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap wat je bedoelt... ik kom ook eigenlijk pas tot deze conclusie .... er gebeuren veel rare dingen.. bv. dat ik vaak lastiggevallen word door mensen die gestoord of verslaafd zijn `(op straat) vandaag nog... ik was een treinkaart aan het kopen.. staat er een verslaafde achter me die een heel verhaal ophangt.. gebeurt vaker.. of dat er hare krishna op straat lopen en ze gewoon mij in de hele menigte benaderen.. dit is heel vaak voorgekomen terwijl ik op die momenten met heel wat anders bezig ben (niet met een vloek ofzo)... ook andere mensen valt het op dat dit mij uitzonderlijk vaak gebeurt.... snap je wat ik bedoel.. er zijn ook dingen die structureel en ingrijpender zijn maar die hou ik liever voor mezelf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die iets van anderen 'moeten', zijn net roofdieren die de meest geschikte prooi selecteren en proberen te benaderen. Misschien zien mensen dat je makkelijk benaderbaar bent en open staat voor dingen. Dat is op zich positief maar je moet wel je eigen grenzen goed bepalen en deze duidelijk afbakenen. Weet wat je wilt en vooral wat je niet wilt. Laat dit soort personen duidelijk en resoluut weten dat jij niets van hen wilt en dat jij niet bent geïnteresseerd in wat zij van jou willen. Probeer zelf te bepalen wat er op je af komt en voorkom de rol van slachtoffer (niet dat ik zeg dat je die rol op je neemt). Geloof in je eigen kracht en blijf bij jezelf.
Stap 1, ga naar je huisarts en vraag om een (stap 2) doorverwijzing voor een psychiater.