Ontslag nemen of blijven werken?

Ik zit te twijfelen of ik ontslag zal nemen bij de Burger King.

wat mij wel bevalt aan het werk daar:

Je krijgt een maandelijks inkomen.
je breid je sociale contacten uit.
Je krijgt korting op eten.

Wat mij niet bevalt aan het werk daar:

Je wordt ingeroosterd buiten EIGEN aangegeven beschikbare werktijden.

De roosters worden veranderd zonder daarvan op de hoogte te worden gesteld.

Je kan zomaar eerder naar huis worden gestuurd en krijgt het geld van die uren ook NIET betaald.

Je komt naar je werk en dan zeggen ze je niet nodig te hebben en mag je weer naar huis toe, ook hier geen vergoeding.

Alsjeblieft ook uitleg geven waarom ik wel/geen ontslag zal nemen.

Ik ben 16 jaar.

Toegevoegd na 1 uur:
Hahaha: Ik ga solliciteren bij de macdonald

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (14)

Ontslag nemen als je niet betaald word voor uren die je wel gewerkt heb. als je eerder weg moet. en het klinkt allemaal nou niet echt goed georganiseerd stoppen dus.

Toegevoegd na 24 minuten:
Als je al sowieso twijfels hebt dan zou ik er mee stoppen want je werk heeft geld en dat is ook heel belangrijk maar je moet er wel plezier in hebben. en als op deze manier dat niet meer is dan kun je beter wat anders zoeken.

Toegevoegd na 25 minuten:
Heeft = geeft. en zoek wel eerst wat anders want anders zit je wel zonder geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg wel uren alle uren betaald die ik werk, maar ik krijg niet de uren betaald die ik eerder naar huis moet (dus als ik tot 19uur moet werken en om 17uur naar huis wordt gestuurd, krijg ik die 2 uur niet betaald).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar dat is logisch als je een nul uren contract heb dan krijg je alleen de uren betaald die je ook daadwerkelijk werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Etab kan jij mij daar iets meer over uitleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nineteddy dat geldt alleen voor een oproepcontract. Met andere contracten mag dat wel. En Etab dat klopt net altijd, je mag eerder naar huis gestuurd worden, bij ons is dat zelfs in de cao geregeld.
Ontslag nemen, ze maken misbruik van jou tijd door maar aan te rommelen met jou komen en gaan, onbetaalde voor hun uitgetrokken uren, een rooster wat steeds wijzigt enz.
Weggaan en een fijne andere baan zoeken met veel betere afspraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eerst een ander baantje met betere afspraken over werktijden, en neem dan ontslag. En vertel er als je ontslag neemt, ook bij waarom je dat doet. Misschien leren ze er wat van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt niet als een betrouwbare werkgever, vraag eens na bij je vrienden/klasgenoten die ook een bijbaan hebbenhoe bij hun de omstandigheden zijn. Maakt het weinig uit, dan heeft het weinig zin om te veranderen. maakt het veel uit, dan eens informeren of daar nog personeel gezocht wordt. Je komt makkelijker ergens binnen als daar al iemand zit die een goed woordje kan doen voor je.
anneliez
13 jaar geleden
Er zijn een aantal zaken die niet mogen, als ze je oproepen, hebben ze je 3 uur uit te betalen, ook al werk je niet. Waarschijnlijk is het voor jou 10 anderen, dus klagen zal weinig uit maken. Solliciteer ergens anders, en als je dat hebt zeg je op. Zolang je niets anders hebt, zou ik er blijven werken, iedere euro is er toch 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt je daar niet thuis. Je zoekt vastigheid en regelmaat. Dus ga eens werken in een supermarkt of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ook ontslag nemen
jij bent geen dure kracht dus denken ze met je te sollen .
je krijgt zo weer werk .
je moet wel zonder ruzie vertrekken zodat je een goede referentie kan krijgen.
veel geluk en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik adviseer je om eerst elders een baan te vinden, en dan ontslag te nemen.
Dan heb je
- weer wel een vast inkomen

en je hebt (als je tenminste goede afspraken maakt) niet meer:
- een werkgever die jouw rechten niet respecteert.
13 jaar geleden
Ha, die Youris;

In jouw plaats zou ik rustig op zoek gaan naar een andere en vooral betere werkgever en zodra je dat gevonden hebt mijn ontslag bij de oude baas indienen. Als ze ernaar vragen mag je gerust zeggen dat je het elders beter kunt krijgen; het is nooit verkeerd om een ontslag netjes af te handelen en niet boos met onuitgesproken problemen weg te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet pas ontslag nemen als je niet betaald krijgt voor uren die je wel werkt en als je door je vaste werktijden in de knoop komt te zitten met de rest van je leven, om het maar even kort te zeggen.

Ga vooral solliciteren bij de McDonalds, daar bepaal je je eigen werktijden, en het ruikt lekkerder, en het eten is lekkerder, en de clown is leuk en...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was ook het eerste wat bij mij opkwam: solliciteren bij de concurrent: de McDonalds. Je hebt passende werkervaring.
Als je daar eenmaal bent aangenomen pas ontslag nemen bij de Burger King.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat niet met je sollen!
Hou zelf je uren bij in een agenda! Controleer deze met je afrekening. Als het werkrooster bekent is, neem het dan duidelijk over en laat je chef weten dat je je vrijetijd indeelt naar dit rooster, en dat je een persoonlijke benadering wil mocht het rooster veranderen!
Geef ook aan dat je een vergoeding wil, als je voor niets op je werk komt!
Als werknemer heb je niet alleen plichten, maar ook rechten! Als er geen verbetering komt, gewoon je "meerdere"of chef aanspreken!
Willen ze niet luisteren of praten, dan raak je ze het best door op drukke momenten te beginnen over het probleem!

En anders moeten ze maar een ander zoeken die voor burger king die vieze smaakloze troep wil verkopen!

Vergeet namelijk niet dat je als 16 jarige meer mogelijkheden hebt voor bijbaantjes!

Maar ik persoonlijk zou het nog ff aanzien en op mijn strepen gaan staan als ik het naar mijn zin heb!
ontslag nemen kan altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het bij donald beter treft , dan daar naar toe . Maar gooi geen oude schoenen weg voor dat je de nieuwe hebt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon ontslag nemen, als zij niks goeds doen kunnen ze niet verwachten dat jij wil blijven werken.

Ga solliciteren bij de Mac misschien is het daar beter.