Mijn Jack Russel gromt altijd tegen de Stafford van mijn broer. Hoe pak ik dit aan?

Mijn broer is bij mij in komen wonen toen ik ben verhuisd en hij heeft zijn hond met hem meegenomen. Ik had zelf al een Duitse Herder en een Jack Russel, maar de Jack Russel gromt nu altijd tegen de Stafford en soms valt hij hem ook aan. Ik ben bang dat het een keer ernstig fout gaat aflopen, aangezien de Stafford behoorlijk was sterker is. Dus hoe kan ik de Jack Russel laten stoppen te grommen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De Jack Russel en de Stafford zijn bezig hun onderlinge rangorde te bepalen, waarbij de Jack Russel waarschijnlijk altijd de ranghoogste van je twee honden is geweest.

Het beste kan je zijn (hogere) rang bevestigen door de Stafford duidelijk op het 2e plan te zetten, en de Jack in zijn hoge rang te bevestigen : dus de Stafford altijd als tweede eten geven, als tweede de riem omdoen, wegsturen als hij komt om aandacht. Zo breng jij als roedelleider duidelijkheid en rust in je roedel : de Jack hoeft zich dan niet uit te sloven om jou te laten zien, dat hij de ranghoogste is (na jou, natuurlijk...)
Grommen moet je juist niet verbieden : het geldt als waarschuwing tegen de Staf : ga op je plek, onder mij....

De Staf zal onderwerpingsgebaren moeten maken naar jouw Jack Russel - wegkijken, staart laag, oren naar achteren en plat, lage lichaamshouding. Als hij dat te weinig duidelijk doet, zal er wel eens een corrigerende knauw gegeven worden, waarna hij toch echt zal moeten aangeven de hogere rang van de Jack Russel te respecteren.
Hoe meer duidelijkheid er is, dat de rangorde gerespecteerd wordt door alle roedelleden, hoe meer rust er in de tent zal zijn....

En je broer zal dit ook mee moeten doen, anders blijft er toch nog onduidelijkheid en onrust. Dat is de 'prijs' die hij moet 'betalen' door in een bestaand roedel in te trekken met zijn hond....Dus ook hij zal jouw Jack Russel als ranghoogste hond moeten bevestigen, en zijn Staf wegsturen en als Beta-hond behandelen, tenminste als alle honden bij elkaar in één ruimte zijn, of als ze als roedel buiten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

door hem telkens te corrigeren als hij dit doet
je geeft hem een riem om en gaat naar de stafford
telkens als hij gromt gif je een corrigerende trek aan de riem
op den duur ,kan bij JR lang duren, gaat hij dit vervelend vinden en de link leggen dat als hij gromt dit gebeurt. Als hij niet gromt dan beloon je hem daarvoor.
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op national geographic channel .
The dog whisperer hij laat precies zien wat het probleem is en wat je er aan kunt doen .
Het progamma is veel op donderdag en vrijdag en op zaterdag .
Kijk in de tv gids voor de precieze tijden .