Vaste relatie?

Wat betekent vaste relatie nou eigenlijk? Domme vraag dat weet ik maar....als ik nou zeg tegen iemand: ik wil een relatie met je, maar geen vaste relatie. Betekent dit dat ik niet met hem wil binden of dat ik dan met hem verbonden word maar dan niet samen wil wonen? En als ik zeg: voor plezierig >> betekent dit dat we seks hebben maar geen relatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal geen domme vraag, er is in sommige relaties een hoop ellende omdat de partners verschillende ideeën hebben van wat hun relatie nou eigenlijk precies inhoudt. Mijn advies: staar je niet blind op de termen relatie en vaste relatie, maar spreek samen gewoon uit op welke manier jullie samen willen zijn, hoe ver dat gaat, en welk gedrag met anderen jullie acceptabel vinden. Dan kunnen daar geen misverstanden over bestaan.
Kimath
13 jaar geleden
Samen goeie afspraken maken wat jullie belangrijk vinden, en niks aantrekken van wat de andere mensen zeggen. Als je op die manier tevreden bent, is het een goede relatievorm.

Antwoorden (4)

Je kunt een vaste relatie met iemand hebben zonder samen te wonen, je wilt dan alleen geen relatie met een ander.
Als je een relatie hebt alleen voor de seks dan is dat een seksuele relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaste relatie betekent voor mij: een relatie voor vast met iemand zonder dat je bepaalde dingen met een ander doet. Als je wel met anderen wil zoenen/verder wil gaan noem ik het een open relatie/lat relatie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lat relatie komt van "living apart but together" en is dus niet hetzelfde als een open relatie. Het houdt alleen in dat je niet samenwoont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt allerlei varianten van relaties. Het gaat erom welke afspraken je met z'n tweeen maakt. Over het algemeen betekent een vaste relatie dat jullie elkaar trouw zijn. Als je wel verkering met iemand wil, maar ook legitiem met een ander wil kunnen zoenen, naar bed gaan, whatever, dan is dat een open relatie. Het is maar net wat voor naam je aan jouw situatie geven wil, maar het gaat om de afspraken en verwachtingen tussen jullie twee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooo dan ben ik niet in open relatie. Bedank voor antwoord.