Wat te doen bij een bedreiging?

Hallo,

De laatste 2/3 dagen heeft mijn vriendin en probleem, ze kwam namelijk op voor haar beste vriendin. Haar beste vriendin haar ex, bedreigt dus haar beste vriendin, en mijn vriendin kwam voor haar op..
Nu is het probleem, dat die kerel ook haar bedreigt, en niet zomaar, vandaag onder de middag stonden ze er ook letterlijk met een groepje van 12 man haar op te wachten en ze hebben haar enkele keren geslagen, ik ben de enige die het weet want ze zeggen dat als ze het tegen iemand doorverteld ze niet meer zal leven.
Dit is volgens mij echt wel zeer overdreven, ook de handelingen die ze aanbrengen tegenover haar, ze kan niets, ze durft het tegen niemand zeggen en ik ben de enige die het weet.
Ik heb haar gezegt dat ze naar de politie moet gaan en tegen haar vader moest zeggen, maar ze heeft gewoon ontzettend veel bang.
Morgen gingen ze haar misschien terug opwachten, en ik ben heel ongerust om haar. Ik zou zeggen, ik kom ook naar haar toe, maar het is een ingewikkelde relatie en ik woon nogal ver + ik heb klierkoorts dus ik mag niet buitenkomen.
Ze krijgt dus echt bedreigingen dat ze haar willen neersteken en vanalles en nog wat.
Wat moet zij/we doen?
En zo snel mogelijk want dit loopt erg uit de hand.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het enige wat ze kan doen, is naar de politie gaan. Wat jij kan doen op dit moment is, de politie alvast informeren.

Dit zijn hele moeilijke situaties, maar een deel van de bedreiging is meestal (nadruk op meestal) de macht van de bedreiger niet zozeer zijn daden. Blijf hier niet mee rondlopen. Als je niet naar de politie durft of wil (of zij in dit geval) Ga dan in ieder geval naar een psycholoog. Die kan je helpen je angst reeel te houden om pleinvrees en depressie te voorkomen. Verder zul je echt naar de politie moeten en na die tijd zorgen dat ze tijdelijk even weg is. Dat ze nu klappen heeft gehad moet ze gebruiken en niet wachten tot de plekken weg getrokken zijn. Als ze nu gaat kunnen ze foto's maken en die kunnen gebruikt worden als bewijs. Zonder kunnen ze niets voor je betekenen. Dat is veel erger. Ga alsjeblieft heen want de bedreiging wordt niet minder en de angst alleen maar groter. Uiteindelijk eist het veel meer dan het opleverd om niet te gaan. Denk aan de lange termijn. Bedenk wat je zelf iemand aan zou raden die niet zo dicht bij je betrokken was en vraag haar dat ook te doen. Doe dan wat je de ander aan zou raden. Want nu laat je je leiden door angst en dat is een slechte raadgever.

Naar de politie is toch wel het beste. Als ze niks doet kan het zijn dat dit hele gedoe blijft. Degene die de dreigingen doen kent ze denk wel. (naam etc.) Dat maakt het voor de politie gelijk een stuk makkelijker. Als ze morgen naar school ga is het handig om bij mensen in de buurt te blijven. Bij veel menigte. Dat verkleint misschien de kans dat er iets gebeurd. Maar dat weet je nooit.

Ze moet naar de politie gaan, en melding doen van de bedreiging in plaats van aangifte (wat natuurlijk beter is, maar ik begrijp dat ze er bang voor is). Zo wordt alles wel geregistreerd (maak inderdaad ook foto's!) maar doen ze er verder niets aan - ze slaan het alleen op in hun bestand en gaan niet tot vervolging over. Grote kans dat er verder niets gebeurt, maar mocht dit wel zo zijn, is alles in ieder geval vastgelegd.

melding maken bij politie haar ouders en de school noteer alle namen van personen die bij de mishandeling betrokken waren open gooien die beerput blijf hier niet alleen mee rondlopen en laat je niet klein maken door een stel (sorry voor mijn taal gebruik)achterlijke idiooten die denken dat ze met geweld,bedreigingen en anderen te kleineren hun zin kunnen krijgen.Laat aan hun ook zien dat je niet bang bent veel sterkte voor de komende tijd

Gewoon naar de politie en aangifte doen.

Aangifte doen, dus naar de politie.

naar de politie gaan, en aangifte doen. vertel ze erbij dat het niet alleen verbaal geweld was, en dat je al geslagen bent, anders kunnen ze niets doen zeggen ze. dat ze je opwachten met 12 man getuigt er van wat een laaghartige hufters het zijn. je kan er als vriendin niet veel aan doen, misschien wel als bovenstaand antwoord de politie alvast tippen. of iemand meelopen op afstand, en bij geringe dreiging gelijk 112 bellen. dat kan je ook in overleg met de politie doen, succes, maar aangifte doen in ieder geval.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100