Wat moet je trainen om je sprongkracht te maximaliseren?

Sommige vrienden zeggen dat ik m'n benen meer moet trainen, sommigen zeggen m'n onderrug. Duidelijkheid please?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

train niet op een spier, maar train de beweging! Want de coordinatie van de spieren die de sprong maken is veel belangrijker dan de kracht van een of enkele spiergroepen afzonderlijk. Sterker nog: het trainen van een of enkele spiergroepen kan heel makkelijk leiden tot blessures in andere spiergroepen! Mijn advies dus: intensiveer het springen zelf: vaker springen en bij elke sprong zorgen dat je hoger wilt dan je 'normale' hoogte. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, ik zal het een tijdje regelmatig oefenen.
Misschien heb je hier wat aan: Op je tippen staan en terug (herhalingen) SpringoefenIngen, touwtjespringen, suc6