Een echt antwoord is er volgens mij niet op deze vraag. Maar het kan komen dat je doordat er als er iets mis gaat je in een soort van negatieve gedachtenspiraal komt, waardoor je te maken hebt met self fulfilling prophecies.

Voor zij die er in geloven, zou het te maken kunnen hebben met een slechte - of niet in - flow zijn, zoals in diverse boeken beschreven.

Een negatieve energie die de wereld beinvloed. Of gewoon slecht karma.

Of gewoon toeval. Mogelijke verklaringen genoeg, behalve wetenschappelijke.

Conclusie blijft dat het heel vervelend is, als alles mis gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is soms maar net hoe je het bekijkt. Gaat echt alles mis of onthoud je alleen de slechte dingen. Ik denkt dat het meer te maken hebt hoe je in je vel zit. Zit je lekker in je vel dan denkt je snel bij een tegenvaller; kom op het valt wel mee. Maar zit je niet zo lekker in je vel dan vat je alles zwaarder op.
Maar bedenk dat ook al gaat alles mis, je er altijd iets van opsteekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn waarschijnlijk die dagen, dat je persoonlijke beschermengel een vrije dag heeft en je het zelf alleen moet klaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij kondigt zo'n dag zich meestal aan, doordat 's morgens de tandpasta van m'n tandenborstel valt...
Toeval, natuurlijk, maar vaak heb ik die nacht niet zo goed geslapen, en weet ik, dat ik me goed moet concentreren op de dingen die ik aan het doen ben, omdat het wel lijkt, of mijn gedachten er niet bij te houden zijn.
Maar, mét het opvegen van de tandpasta, zet ik wél een bepaalde bril op voor die dag, en kijk ik met 'min-ogen' - ik til overal wat zwaarder aan, en alles lijkt wat moeilijker, gecompliceerder, lastiger te gaan : net dát waarvoor ik naar de supermarkt ging is tijdelijk uitverkocht, de hoog-uitgevallen rekening van de tandarts komt, mensen om me heen doen moeilijk of zijn geïrriteerd...
Ik denk zo'n dag 'tig' keer : geduld-geduld-geduld....

En ik probeer het maar relativerend te bekijken : het is net als het weer - je doet er niets aan....
Gewoon aan het eind van de dag de dag symbolisch door de plee spoelen, en een gezellige film of dvd uitzoeken, zodat er een fijn einde aan de dag komt.