steenkool is een zg. massagoed? Wat bedoelt men hiermee?

dit staat in mij examenopdracht

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Dat koop je toch niet per stuk, zoals bij stuksgoed...

Meneer doe mij vandaag maar twee steenkolen graag... Eet je die hier op of moet ik ze inpakken?

Nee hoor dat koop je desnoods per schip... Massagoed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Massagoederen zijn goederen die in grote hoeveelheden onverpakt worden vervoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Massagoederen zijn onverpakte goederen die in grote hoeveelheden worden vervoerd, zoals aardolie, tarwe, ertsen en steenkool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie link
http://www.encyclo.nl/begrip/massagoederen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bestelt per gewichtseenheid, niet per stuk. Op een zak borrelnootjes staat ook het aantal gram, niet het aantal borrelnootjes.