Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe raak je minder snel afgeleid?

Ik heb bijna altijd mijn computer aan. Maar tijdens het leren maak ik vaak samenvattingen op word en overhoor ik me of leer ik via internetsites. Kauwgom enz. dat soort dingen werken ook niet echt omdat ik me dan daar op ga focussen. Zo heb ik nog meer dat ik bijvoorbeeld mijn huiswerk aan het maken ben en dat ik afgeleid wordt omdat mijn zus muziek heb staan dit soort dingen heb ik ook op school. Zelf ben ik ook vaak in beweging. Wat zou ik hier aan kunnen doen, trainen enz.? Met niet al te veel moeite enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
834

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Thuis oordopjes in om de anderen niet te horen. Op school kan dat natuurlijk niet tijdens de les.

Dat rusteloze en het snel afgeleid zijn...zou zomaar in verband kunnen worden gebracht met AD(H)D...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg ervoor dat je ergens kunt zitten op een plek, waar geen of zo min mogelijk afleiding is. Geen muziek, tv, raam waar je vanaf waar je zit naar buiten kunt kijken en t liefst ook geen pc. Alleen je leerboek. Het is wat meer werk, toch maak eerst je samenvatting op papier en als je deze af hebt zet je m in word. Leer niet te lang achter elkaar.Spreek met jezelf een tijd af bv half uur dat je bezig bent met leren en stop dan 5 min, waarin je naar buiten kan kijken, wat te drinken haalt, even beweegt en ga na 5 min weer verder met leren. Om niet afgeleid te raken van het kijken op de klok of het half uur nog niet om is, gebruik je een eierwekker. Ook voor de pauze stel je deze op 5 min in. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor een toets woordjes moet leren, dan is het handig om het in teach2000 in te voeren. Dan kun je je gewoon laten overhoren en je hoeft dan niet op internet te gaan.
Samenvattingen maken is goed, maar je kunt het ook met de hand schrijven (dan onthoud je het ook beter).
Als je thuis huiswerk moet maken, dan moet je rustig op je kamer studeren. Zorg dan wel voor genoeg licht!
Op school kun je misschien naast iemand zitten die je niet gaat afleiden. En misschien kunnen jullie samen het huiswerk maken!
Bewegen is goed! Uren achter elkaar huiswerk maken is haast onmogelijk (en je krijgt er hoofdpijn van.)
Met jezelf afspreken: Ik ga nu een half uur leren en daarna kan ik even iets leuks doen!
Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding