Word je van een joint roken paranoïde? Ik heb gelezen dat de kwaliteit wiet hier in NL zo goed is dat er sterkere verschijnselen optreden dan gewenst.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

En daar zijn de negativisten weer. Hebben we net een vervelende discussie over marihuana achter de rug, begint die weer opnieuw. Paranoia worden is, evenmin als in een psychose raken, geen bijwerking van marihuana. Mensen die geestlijk al problemen op dat vlak hebben, kunnen beter niet blowen omdat blowen wel je gevoel kan versterken. Voel je je goed dan kun je je beter gaan voelen door blowen maar zit je zelf al slecht in je vel dan kan blowen ook dit gevoel versterken. De Nederlandse wiet is zo goed omdat in het verleden biologiestudenten zich zijn gaan bezighouden met de veredeling van de Nederlandse rassen. Met goed gevolg want nergens wordt zulke goede wiet verbouwd als hier in Nederland. Overal in de wereld willen ze onze wiet graag importeren. De Akzo heeft hetzelfde gedaan met opium voor de farmaceutische industrie. De opium die hier op de koude grond verbouwd wordt heeft een hoger gehalte werkzame stof als de opium in Afghanistan en de gouden driehoek. Nederlanders zijn goed in de veredeling van plantenrassen.

Dat kan gebeuren ja. Ik heb 2 mensen gekend die paranoïde gedragingen kregen na het roken van wiet. Nou mankeren ze allebei psychisch wat, dus het kan een combinatie daarmee zijn. Wellicht worden bepaalde neigingen door wiet meer naar voren gebracht.

Ja dat kan. Maar of het van 1 jointje al kan weet ik niet. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand die regelmatig blowde in een psychose raakte en paranoïde werd. Vreselijk triest want het heeft zeker twee jaar geduurd voordat ze er weer uit was.

Vreemde redenatie... Hoe beter de kwaliteit, hoe sterker de ongewenste verschijnselen? De kwaliteit is dan natuurlijk slechter. Stel je verdunt het met andere kruiden/plantjes die lang niet zo schadelijk zijn bij het verbranden, dan wordt de kwaliteit natuurlijk beter. En inderdaad, wiet heeft zulke en andere verschijnselen. Niet zo veilig voor de omstanders. Doe maar niet.

De nederlandse kwaliteit is inderdaad beter dan in het buitenland. Ons gedoogbeleid zal hier vast iets mee te maken hebben. Buiten wat ik in mijn reacties op eerdere antwoorden al zei wou ik nog vermelden dat lichte paranoia een directe bijwerking van wiet is. Niet iedereen krijgt er dus last van, het verschilt per persoon en zelfs per keer. Maar als je nooit wiet rookt kan dat net zo goed van kwalitatief mindere wiet.

ja dat kan absoluut zeker van hele sterke (koffie sjob)wiet en ook al van 1joint sterker nog bij mij is een haal van een joint genoeg voor 6a7 uur totale nachtmerrie achtige paranoia ik ben er dus al zo'n 20jaar mee gestopt na jaren lang met veel plezier geblowd te hebben ik wil niet heel erg belerend zijn maar pas echt heel goed op het is echt geen kinderachtig spul en je kan je er echt heel slecht van voelen en zeker van opgekweekte skunk wiet die zit zoizo vol met chemikalieen dus in het kort mocht je t echt willen proberen rook dan een buiten wietje en inormeer je eerst goed of de effekten en de do en don'ts

Van *een* joint roken over het algemeen niet, dan zou niemand joints roken. Als je regelmatig en vaak een joint rookt kan het wel, net als wanneer je in korte tijd te veel binnen krijgt. Ik heb het zelf één keer gehad met zelfgebakken spacecake. Daarmee kun je veel minder goed doseren dan met een joint omdat het langzamer werkt. Tegen de tijd dat je merkt dat het te veel is, is het te laat, je hebt de plak cake al op en kan dan alleen nog maar afwachten tot de effecten overgaan. Een goede les: geen spacecake meer voor mij. Over die kwaliteit: Nederwiet heeft een hoger gehalte THC, je hebt dus minder nodig voor een joint. Of, wat veel mensen doen, je gebruikt evenveel en hebt dan veel sterkere effecten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100