wat is de juiste spellingswijze van dit woord

Het woord overenthousiast

of is het over-enthouasiast.

Word rekent bijde goed.

Welke van de 2 is goed gespelt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de eerste is goed gespeld

over -enthouAsiast is niet goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de min-naar is weer actief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen we gewoon +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je jij ook een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Overenthousiast.
En 'beide', niet 'bijde'; en 'gespeld', niet 'gespelt' ... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over-enthousiast is natuurlijk goed, en overenthousiast is officieel goed. Ik geef Word groot gelijk, dat ze het allebei goed rekeken.
Ik wist ook niet hoe je het officieel goed schrijft, en heb het op moeten zoeken. Maar ik denk dat bijna niemand dat meer weet. Net zoals pere(n)boom, druive(n)sap, en panne(n)koek. Zelfde geldt voor direkt, direct, actie en aktie. Omdat de spelling steeds maar wijzigt, weet bijna niemand het meer.

Je moet maar zo denken: als je een sollicitatiebrief of sollicitatie-brief schrijft, met de zin: "ik ben over-enthousiast om bij jullie te komen werken", je door dat "foute" streepje je je toekomstige baan echt niet mis zult lopen. Maar als je schrijft: "bij julie te koomen werken", dan zou dat eventueel van invloed kunnen zijn.

Er zijn dus fouten en fouten. ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
- en rekeken is dus verschrikkelijk fout wat ik schreef in mijn 2e zin!! Maar ik was wat te overenthousiast om je vraag te beantwoorden en typte dus te snel.