is het raar als k iets jongensachtiger ben dan andere meisjes van mij leeftijd ? (bijna 14) niet geinteresseerd in make-up ?

het is dus zo dat k meer met jongens omga en ik dus ook niet geinteresseerd ben in make-up moet ik veranderen ? of gwn zo blijven k ben bang dat k zo geen leuk vriendje kan krijgen omdat die op meisjes-meisjes vallen :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K
sterredag
13 jaar geleden
al genoeg antwoorden gekregen, wil je toch nog dit meegeven: mijn nichtje hield zich ook niet bezig met dat soort dingen, we grapte er wel eens over dat ze beter als jongetje geboren had kunnen worden. inmiddels is ze 17 - make-up doet ze nog steeds niet zo, ze is zich wel wat meer gaan interesseren voor wat meiden dingen, ze vind haar uiterlijk belangrijker, wel binnen haar smaak, je zal haar echt niet in een rokje ofzo tegen komen. en ze heeft nu ook wat meer vriendinnetjes enuh wat andere mensen ook al zeiden, maar goed kijk ik even naar mijn zoon van 15, als hij in iets niet geinteresseerd is dan is het wel van die optut meiden dus doe jezelf een plezier en blijf lekker jezelf, dat vriendjes gebeuren komt vanzelf wel goed dan. het is beter dat er iemand op je valt om wie je bent dan op je valt om hoe je eruit ziet, of op iemand denkt te vallen die je dus ook eigenlijk niet bent.

Antwoorden (17)

nee hoor, je hoeft niet verplicht te veranderen, maar je hoeft ook niet hetzelfde te blijven. Daarmee bedoel ik,misschien groei je er onbewust naartoe dat je over een paar jaar make-up wel leuk vindt. Misschien ga je het nooit (veel) gebruiken, en daarin zul je dan niet de enige zijn.
En vriendjes die je niet kunt krijgen zijn jou niet waard, en die alleen maar naar de make-up kijken ook niet.
Zolang jij je verder goed verzorgt, schoon fris en gezellig bent, hoeft die make-uo niet
anneliez
13 jaar geleden
Nee hoor dat is niet raar, je bent zoals je bent, misschien veranderd het nog want je kan altijd nog veranderen kwa smaak, ach en een vriendje kan altijd nog wel, geniet nog maar effe van alle leuke dingen die je kan doen zonder dat je vast zit aan iemand, dat kan altijd nog wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen, je bent wie je bent en geloof me: zat jongens vallen _niet_ op van die roze, geverfde, giechelende huppelmeisjes.
Jezelf zijn is de beste methode, stel dat je nu ineens aan de slag gaat met make up en een jongen zou dan ineens op je vallen - valt ie dan op JOU of op je make up?
Mijn zus was een echte tomboy, daar merkte je niet eens aan dat het een meisje was ;-) Toch had ze altijd wel een vriend, inmiddels is ze al heel lang getrouwd (en heeft ze twee erg meisjesachtige dochters ;-)).

Dus blijf jezelf en mocht je te zijner tijd wel interesse in make up krijgen, dan is daar niks mis mee - en als je het niet krijgt, is dat ook prima.
Die vriend komt echt wel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp je wel maar leef je eigen laat een ander zich er niet mee bemoeien de meeste jongens vinden het juist leuk maar durfen het niet toe te geven mischien vinden ze het genant voor hun vrienden als je een vriendje wil moet je proberen er contact mee te maken leer hem beter kennen en als het klikt dan kan je mischien wel verkering vragen groeten leroy@ en ehh.. ik ben een jongen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou echt niet weten waarom je zou moeten veranderen. Alsof er verder helemaal geen meisjes zijn die 'jongensachtig' zijn of dat die meisjes geen leuk vriendje hebben. Bovendien: als die 'leuke jongens' op meisjes-meisjes vallen en jij bent niet zo, dan moet je je eigenlijk afvragen of je het wel een leuke jongen vindt! Ik ben een jongen en volgens mij vinden jongens het juist heel leuk als een meisje op een beetje normale manier met jongens om kan gaan, in plaats van dat ze de hele tijd voor de spiegel staat en alleen maar met haar vriendinnen giebelt. Of een van die jongens dan ook je 'vriendje' wordt, weet ik natuurlijk ook niet, maar als het goed klikt komt dat vanzelf.

Trouwens, ik denk dat je blij moet zijn met het feit dat je goed en makkelijk met jongens op kan schieten, want veel meisjes-meisjes durven dat helemaal niet en zouden denk ik graag net zo makkelijk als jij op jongens afstappen. Zie dat als een voordeel van jou ten opzichte van die andere meisjes. Andersom geldt dat natuurlijk ook; jongens-jongens voelen zich vaak veel te stoer om serieus met een meisje te praten.

Conclusie: niet dingen geforceerd gaan doen. Misschien word je over een paar jaar opeens heel erg een meisjes-meisje. Ook prima. Zolang je maar doet wat je zelf fijn vindt en niet wat anderen fijn vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niks mis mee, ik ben 22, en ik ben het laatste jaar pas begonnen met af en toe make-up dragen.
Voor die tijd droeg ik nooit make-up, maar ik heb wel al 4 vriendjes gehad.
Dus dat komt wel goed hoor.
Een goed vriendje ziet je liever zoals je echt bent, dan dichtgeplamuurd met make-up.
13 jaar geleden
Nee niks raars aan. Er zijn meiden die ook liever een jongen willen zijn. Bij haar was het de leeftijd.

Je hoeft niet altijd met de stroom mee te gaan. Als je het niet leuk vindt, so be it! Lekker je eigen dingen doen. Dat vinden jongens ook te gek. Al helemaal omdat jongens met jou dan ook gewoon jongensdingen kunnen blijven doen, en met meisjes die van de meisjesdingen houden; moeten de jongens zich inhouden. Dus ik zou zeggen: Als ik nog zo jong was, Was jij het ideale vriendinnetje voor me (En iedere jongen natuurlijk!) geweest :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet veranderen. Als jij zo bent moet je zo blijven, ben ook geen meisje meisje.. en ook geen fan van make-up.. maar heb wel een vriendje.. En denk maar eens na.. zou jij een vriendje willen hebben die op meisje meisjes valt.. en dus dingen leuk vindt die meisjemeisjes doen.. Er zijn zat jongens die "jongensachtige meisjes" leuk vinden.. En die dingen leuk vinden die jij doet.. Dat past veel beter.. dus blijf jezelf..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga helemaal met de stellingmee blijf lekker je zelf word geen mee lopert jongens ik was er heel lang geleden een letten echt niet zo op het hele make up en uiterlijk verhaal dat uiterlijk is veel meer een vrouwen ding
spontaniteit goede gesprekken kunnen voeren lol maken en dat soort dingen word veel meer gewaardeerd als en leuk geverd hoofd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je moet gewoon doen en dragen wat jij leuk vind we hoeven toch niet allemaal in een hokje te zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon jezelf zijn ik persoonlijk zou het juist fijner vinden als mijn vriendin wat jongens achtigers is(innerlijk) gewoon blijven zoals je bent
zegt een jongen van ook 14 in plaats van zon oud iemand hier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ene meisje gaat voor roze en speelt met poppen, de andere klimt liever in bomen en doet meer jongens-achtige dingen.
Het verwachtingspatroon dat de maatschappij van jou vraagt is dat meisjes zus doen, en jongens zo......
Voor je het weet speel je een rol die misschien wel van jou verwacht wordt, maar die niet bij jou hoort.

Laat je niet een een stereotype rol duwen... Lang niet alle meiden denken alleen aan kleding/make-up.. doe lekker je eigen ding en als je beter met jongens kan opschieten is dat niet raar.. Het maakt je niet minder meid, maar je bent een (stoere) meid die gewoon goed met kerels kan om gaan (handig voor later:p)

Jongens die op meisjes-meisjes vallen zijn voor jou niet interessant, zoek lekker een jongen die jou leuk vindt zoals je bent, en geloof me maar: het duurt niet lang of ze staan voor je in de rij..............

En neem dat maar van een stoere getrouwde vrouw aan.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt niet raar,
Zelf ben ik 15 en draag ik 5 keer per jaar make-up en dat is tijdens de schoolfeesten. Ook kleed ik ietsje jongensachtiger, heb bijv. een hekel aan hakken, ballerina's uggs, enz, dus draag eigenlijk altijd sneakers.
Ik vind voetbal en andere sporten ook heel leuk, in tegenstelling tot de rest van de meisjes uit m'n klas, en ga net als jij ook veel met jongens om.
Maar... ik heb ook een heel lieve vriend, en zo ken ik wel meer mensen die hetzelfde zijn als ik en die ook een vriend hebben.
Het maakt dus echt niet uit of jij jongensachtig bent ok de hele dag voor de spiegel staat te tutten, zolang jij je er maar goed bij voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heey, ik ben ook bijna 14 (ik draag daarintegen wel make-up) Maak je geen zorgen! Er zijn genoeg jongens in de wereld die op jongens - meisjes vallen :D
Mijn vriendin is ook een jongen - meisje, en die heeft oko verkering :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je wel zeggen dat er best wel jongens op zoek zijn naar zulke meisjes. Die moeten geen grienende dreinende trienen die willen gewoon een bruut mokkel om mee te dollen en niet een die meteen schreeuwt om nagellak, haar of allerlei vervelende sierraden.
Gewoon lekker doen waar je je lekker bij voelt een je vooral niet constant aan je omgeving aanpassen want dan word je een kameleon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks van, een jongen die je graag ziet valt op jouw binnenste en niet op je make-up. jongens die daar nog niet aan toe zijn, zijn nog niet rijp voor een relatie dus geen leuk vriendje.
ik ken heel wat mannen die niet op vrouwen vallen die te hard geschminkt zijn, plus is dat ook iets tijdelijks ... na een nachtje slapen blijft er van die hele opsmuk zelden nog iets over.
wees maar gewoon jezelf, hou van jezelf zoals je bent, doe de dingen die je leuk vindt en ontmoet op die manier een jongen die bij je aansluit....
en heb een beetje geduld. liefde komt altijd, maar laat zich niet plannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee totaal niet, ikzelf was ook tot mijn 14e 15e een beetje jongensachtig, mijn vriendin nog. maar je moet jezelf zeker niet gaan veranderen voor andere mensen. je moet doen waar je goed bijvoeld, en als daarbijhoord meijesachteger worden moet je dat doen ;)

en niet alle jongens valeen op meisjes meisjes. Ik vind dat je je niet moet veranderen voor een jongen maar dat ij je leuk moet vinden om wie je bent.