Hoe kan je een watermerk op papier aanbrengen (Hoeft niet gedetailleerd) te zijn gewoon iets simpels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Antwoorden (3)

Bepaalde printers kunnen via de printsoftware en klein licht (haast onzichtbaar) watermerkje plaatsen. Bijv. de HP 3600 serries zijn daar prima toe in staat. Maar er zullen ongetwijfeld meerdere merken zijn die deze eigenschap hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van embossing. Je brengt dan reliëf aan in het papier. Je legt het papier op een mal(uitgestands figuurtje). Vervolgens wrijf je met een hard klein voorwerp(niet scherp) het papier in de mal. Zo druk je het papier in een vorm.
Zoek eens op embossing in google (hobby materiaal)

succes.

Ps: het is geen watermerk, want dan heb je te maken met de dichtheid van het papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lukt vaak met citroen sap !doop een cocktail prikker in een citroen en schrijf er kleine stukjes mee ,het papier moet een open structuur hebben