Als iemand tegen je praat scheel is hoe kan je het beste zo'n persoon aankijken zonder hem/haar te willen kwetsen.

Het kan nl. moeilijk zijn om gelijk naar het juiste oog te kijken. Omdat het soms lijkt dat je naar het juiste oog denkt te kijken maar terwijl je praat kijkt de persoon weg en heb je het gevoel dat je hem/haar verkeerd aankijkt en kwetst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.8K

Het beste antwoord

Bij mensen met een oogafwijking
kijk ik vaak naar het bovenste stuk van de neus.
En dan net het stukje voor waar de neus vast zit aan het voorhoofd.
En het punt waar het dichtst de ogen tegen aan staan.
Zo kijk ik de persoon toch aan en lijkt het of ik de persoon in de ogen kijk.
Maar dat gebeurt dus in feite niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Beetje afstand houden en tussen beide ogen kijken. Doe vooral niet spastisch je best NIET te zien dat de persoon in kwestie scheel kijkt. Dat weet hij/zij natuurlijk best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk altijd in het oog dat mij juist aankijkt.
Kijkt geen een oog je juist aan fixeer je dan op 1 oog zonder van de linker naar de rechter te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer zo normaal mogelijk te kijken net als bij andere mensen.
en er niet steeds aan denken over hoe je moet kijken dan komt het juist raar over.
13 jaar geleden
Dat heb ik zelf ook een keer gehad; één oog keek me recht aan en de ander keek compleet de andere kant uit.
Als je van een afstandje staat kun je naar het stukje tussen beide ogen in kijken. Dat ziet de ander niet.
Als je wat meer dichterbij staat kun je het beste naar het rechte oog kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je fixeren op een punt exact tussen de ogen. Het lijkt dan voor de ander net of je hem recht in de ogen kijkt.