Is er ergens een goede(en misschien wel gratis) uitgevrij voor tijdschriften en magazines te vinden?

Ik ben bezig met een magazine vol met weetjes voor kinderen van ongeveer 9 tot 14 jaar en zou deze graag willen publiceren en elke twee maanden uit laten komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Op papier?
een leuk weetje:
wist je dat het telefoonboek 40% van de totale papierproductie in Nederland gebruikt.
Misschien is het op cd uitgeven of via internet op een pagina publiceren minder omslachtig en ouderwets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er geen gratis uitgevers zijn, ik zou gewoon een eigen site maken en die iedere maand, iedere 2 maanden updaten.

Ik denk dat kinderen van 9 tot 14 ook stiekem al veel achter de pc zitten dus dan bereik je ze ook. En ik denk dat ouders liever zien dat kinderen nog wat leren in plaats van spelletjes spelen.

Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het "gratis" in je vraag niet zo goed.
Als een uitgeverij geinteresseerd is in jouw magazine, is het helemaal niet aan de orde of het "gratis" wordt uitgegeven. Ze zullen het dan graag uitgeven, en jij zult er ook wat aan verdienen. Het is dus de vraag of je magazine ook commercieel interessant is.

Ik denk dat je weinig kans maakt. De tijdschriftenmarkt zit overvol, en de oplagen van tijdschriften daalt (hoewel het niet zo snel gaat als met de kranten. En dat is niet zo vreemd; iedereen kan voor al zijn informatie op internet terecht.

Er zit niets anders op, dan tijdschriften-uitgevers te benaderen en je plannen voor te leggen. Het zou best kunnen dat je ideeën zo origineel zijn, dat er een uitgeverij is die toehapt.

2 links:
- algemeen artikel over de tijdschriftenmarkt.
http://artikelen.foobie.nl/media/nederland-tijdschriftenland/

- veel links naar tijdschriften, links in de site ook veel
tijdschriften onderverdeeld naar doelgroepen.
Contactgegevens van uitgeverijen kun je vaak vinden door gewoon door te klikken naar de website van het tijdschrift zelf, en dan onderaan te zoeken naar contactgegevens, of copyright.
http://www.b9.nl/detail.htm?pid=235472

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen uitgeverij die gratis uitgeeft. Ook logisch want uitgeven is duur, denk alleen maar aan drukken, papier en distributie. Ik weet uit ervaring dat 60% vd kosten hier in gaan zitten.

Print on demand zou eén variant kunnen zijn dan zijn de kosten veel lager (en men betaalt eerst en pas daarna print je). Dit icm eén site of eén digitaal magazine scheelt je veel geld en blijkt het levensvatbaar te zijn dan kun je altijd nog drukken overwegen.