Tv geeft een velle piep

Ik heb nu al een paar maanden last van mijn tv. Iedere keer als die een paar minuten aan staat krijg ik een velle piep te horen. Als ik en klap tegen me tv aan geef dan houd het op en begint het na een paar minuten weer. Wat kan ik hier aan doen? Het is niet een van de nieuwste tv s. Maar hij is ook niet echt oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Oudere tv's met een beeldbuis gebruiken een hoogspanning om het beeld mee op te bouwen. Deze hoogspanning wordt met een trafo en cascade trap gemaakt, en met name deze trafo gaf vaak een erg hoog gepiep ( 10 kHz of zo). Een andere trafo erin lost dit dan op.

Heb je een beeldbuis tv (geen lcd)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb geen idee wat voor tv ik heb. sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een platte tv of steekt hij een stuk naar achteren uit (minstens 25 cm)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord ik ga kijken wat ik hiermee ga doen.