Git is een steen een (half)edelsteen...

Toegevoegd na 13 seconden:
en dus een hele zwarte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX,even een impertinente vraag: Zijn er dan ook halve zwarte of bedoel je misschien een heel zwarte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol... heel zwarte idd...

Andere antwoorden (4)

niet uit de natuur als ik mijn oud natuurkunde leraar mag geloven. omdat zwart in de natuur volgens hem niet voorkwam, alleen heel donkerbruin wat lijkt op zwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Git (gagaat) is een organische amorfe delfstof.Is zwart van kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Git staat ook bekend als Zwarte Barnsteen omdat, net zoals bij barnsteen, een elektrische lading kan worden opgewekt door het over een wollen doek te wrijven.
Aan verpulverd git, vermengd met water of wijn, wordt medische krachten toegedicht.
Vanwege zijn diep zwarte kleur is de uitdrukking 'gitzwart' afkomstig van dit materiaal.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gitzwart/zwart als git -zwarte, harde delfstof