: Blijft een veroordeelde moordenaar in principe de juridisch eigenaar van het object dat als moordwapen is gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Nee, want dat wordt in beslag genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij had je dit al een keer gevraagd vandaag, en daar had ik ook al antwoord opgegeven.

Nee, het wapen blijft niet in het bezit van de veroordeelde, het word van de staat en na een x aantal jaar word het vernietigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dat word in beslag genomen en bewaard in de bewijzen doos van de bewuste misdaad.
Nu er een pistool Naar het museum gaat betekent dat hij eigendom word van het museum.
Wapen bezit is verboden in Nederland. Zonder de juiste vergunningen. Dus nee. Je blijft niet de eigenaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat leuk! Hier hebben wij het gisteren ook over gehad.
Maar wat als het moordwapen nu enige of grote waarde heeft? Die auto van Karst T. had misschien nog waarde, dus zijn ouders hadden die kunnen erven en verkopen.
Of stel dat iemand een moord pleegt met een antiek wapen van grote waarde. Is de eigenaar het dan gewoon kwijt? Ook als de moord helder is en opgelost is? Dat voelt toch onrechtvaardig.