Iedereen heeft het tegenwoordig maar over" Duurzaam", maar wat betekent het woord eigenlijk?.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Duurzame ontwikkeling is ontwikkeling die aansluit op de behoeften van het heden zonder het vermogen van toekomstige generaties om in hun eigen behoeften te voorzien in gevaar te brengen,

Oftewel: Duurzaam betekend: iets dat op lange termijn zo gedaan kan worden, zodat het zonder problemen tot in den eeuwigheid door kan gaan zonder de toekomst in gevaar te brengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat het lang mee gaat, niet milieu belastend en goed te recyclen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blijft heel lang goed en het gaat heel lang mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duurzaam is in tegenspraak met wegwerp...

Het woord wil totaal niets zeggen... Maar zo zijn er nog veel meer niets zeggende woorden, co2-neutraal, ook al zo´n politiek woord...

Het wil gewoon geen bal zeggen, duurzaam, want geen enkel voorwerp is duurzaam, geen enkel... Zelfs het allerhardste materiaal, diamant zal ooit eens ophouden manifest te zijn... Geen enkel object ontkomt aan de wet van begin en einde... Alles wat een begin heeft, neemt ook een einde... Duurzaam kan gewoonweg niet...

Goede vraag, plusje van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CO2-neutraal is op zich geen woord wat geen bal zegt. CO2-neutraal wil zeggen dat de opname en afgifte van CO2 gelijk is aan elkaar. Als een bepaald product dus CO2-neutraal is, kostte het evenveel CO2 als dat het weer gaat opleveren. ( ook al is dit na een lange periode ) Dus feitelijk gezien is elk product CO2-neutraal. Maar in de regel wordt dit vaak gebruikt met de bedoeling dat men rekent op de korte termijn.
Duurzaam, in jip en janneke taal:

Dingen die als jij ze doet/koopt/gebruikt geen negatief effect op het leven van je kinderen/kleinkinderen of hun kinderen heeft.

Dus als je iets van plastic koopt gebruik je daarmee grondstoffen die in de toekomst niet meer gebruikt kunnen worden en daarom is het niet duurzaam. Als het daarentegen gerecycled wordt is het wel duurzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we bomen planten voor de natuur en we kiezen voor Populieren, dan zijn die na 50 jaar rijp voor de kap.
Planten we Eikenbomen, dan gaan die wel 300 jaar of langer mee, dat is duurzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duurzaam is van lange duur. Duurzaam vissen bijv. is steeds een deel van de vissen vangen dat door natuurlijke weg weer vervangen wordt, zodat onze kinderen en hun kinderen nog steeds vis kunnen eten.
14 jaar geleden
Duurzaam: het woord zegt het al. Het gaat mee voor lange duur. Of we het nu over producten hebben of b.v. relaties, ze gaan lang mee.