Wat vind jij de mooiste provincie van Nederland? En waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Het beste antwoord

Ik was laatst in Limburg en de natuur vond ik erg mooi. Maastricht ook trouwens. Verder vind ik de noordelijke eilanden als Texel en Terschelling ook prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg rules...

Andere antwoorden (16)

Limburg.
De enige provincie met enige heuveltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
posbank bij arnhem heeft ook heuvels, en de utrechtse heuvelrug en bij wageningen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg rules...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, je bedoelt de Friese terpen!
gelderland, goed leven, veel bos, niet leeg, vrij regelmatig bevolkt, geen grote vervelende steden, gemoedelijk, nuchter, geen flauwe fratsen, oprecht, eenvoudig.... had er nooit weg moeten gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg...

En waarom mogen de andere vertellen, want daarvoor ben ik te druk voor met ondernemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeeland, zand, zon en zee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noord-Holland.

Naast drukke plekken, zoals Amsterdam, ook prachtige polderdorpjes, vergezichten en rust.

Alles in in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg! Inderdaad vanwege de heuvels. Altijd vakantiegevoel daar. Maar Zeeland komt op een goede tweede plaats!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg rules...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua landschap, ja! (We hebben het NIET over de inwoners, haha!)
Overijssel en dan met name Twente. Landelijk en rust en sfeervol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelderland. Heeft bossen, uiterwaarden, rivieren, heide en ook heuvels. Jawel, bij Arnhem de Posbank en bij Nijmegen het gebied bij Groesbeek. Prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg...
Anders dan alle andere provincies. Ook het heuvellandschap wat je nergens anders in NL aantreft, zorgt voor een welkome verandering. Daarnaast vind ik Limburgers erg gastvrij en dat kun je niet zeggen van vele andere provincies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limburg rules...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juissstttt
Ik kan natuurlijk mijn eigen provincie zeggen: Brabant (oei, dat was een stukje identiteit : P ) maar dat zeg ik dan ook! Weet je hoe vet gezellig het hier is???
BRABANT!!
1. carnaval
2. feesten
3. guus meeus, met zijn lied Brabant
4. vlakbij belgie en ander buitenland

Maar ja, Amsterdam vind ik ook heel leuk, dus Noord-holland is ook niet verkeerd!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1, 2 en 4 geldt ook voor Limburg.
3 niet,... dus ik ga voor Limburg ;-) (3 kunnen we vervangen door Rowwen Hèze met Kwestie Van Geduld natuurlijk)
Flevoland.
Zelf gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik zeg: Limburg!!!

Ook vanwege de heuvels. Maar ook vanwege de mooie oude pittoreske kerkdorpjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de provincies met veel bos, de veluwegebieden ( oa gelderland, daar woon ik :-D)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
utrecht gelderland limburg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik viond Groningen een hele mooie provincie. Aan de ene kant omdat ik er ben opgegroeid en aan de andere kant omdat hij nog niet genoemd is.