hoe maak je goed reclame

met goed bedoel ik dat er veel mensen naar kijken
en via waar?! ik bedoel via de krant,tv,internet,weet ik veel enz...

Toegevoegd na 1 minuut:
en zo goedkoop mogelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je reclame maakt dan doe je het voor een activiteit, bekendwording of een product.
Bij reclame moet je reclame gaan maken voor de bestemde doelgroep.

Een slecht voorbeeld zou zijn als je een nieuw jongerenprogramma op de tv wilt aanprijzen om reclame te gaan maken in het bejaardenhuis.

Reclame kan door de televisie, door films, kranten, tijdschriften, posters/affiche langs de weg, folders, internet, radio, school, werk, vrienden, en mond tot mond reclame of een proefmonsters (van nieuwe producten) uitdelen op plekken waar veel mensen komen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga op het binnenhof staan met een groot spandoek waar je reclame voor wilt maken .. daar is de laatste tijd veel te doen qua camera's :)

(Ik zeg niet dat je er niet binnen 30sec afgegooid word)

Toegevoegd na 1 minuut:
Maak facebook, twitter etc. pagina's aan en nodig er zoveel mogelijk mensen voor uit.

Hiermee lezen ze het allemaal ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
misschien via face book...

of via computer games...maar das wel duur denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame maken voor de scouting, neem ik aan.

Je moet dus jongeren bereiken. Maak dan reclame via:

- Hyves, maak een account aan voor de plaatselijke scouting-vereniging.

- Stuur een brief naar een Jeugdblad (Tsjakka!) waarin je beschrijft met wat voor MODERNE dingen de scouting zich bezig houdt.

- Je kan natuurlijk ook langsgaan bij basisscholen om wat te vertellen over de scouting en dingen laten zien die jullie doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voor folders en duw deze bij kinderen in de buurt in de bus.
Hang flyers op in de buurt.
Vertel het woord door de hele school!

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede reclame is reclame die je doelgroep bereikt.

Voor je scoutinggroep wil je je richten op jongeren uit de directe omgeving van je scoutinggroep. Jongeren van verder weg zijn al niet interessant meer, want als zij al voor scouting kiezen, zullen ze gaan voor een scoutinggroep, die voor hun het dichtstbij is.

Een opendag op de scoutingclub, waarbij van alles te zien en te doen is, werkt het best, om mensen over de streep te halen. Maak de dag bekend, door langs de plaatselijke scholen te gaan, en hier een kort praatje voor de klassen te houden, waarna je foldertjes uitdeelt.

Verder is exposure in de plaatselijke krant of het wijkkrantje belangrijk.
13 jaar geleden
Net wat ik bij vorige vraag ook al aangaf, ga naar de mensen toe, wacht niet tot ze bij jullie komen. Ga op braderieën of dergelijke staan, waar je direct contact hebt met belangstellenden. Dan kan je vragen beantwoorden en jezelf als scouting verkopen.
Bij flyers en advertenties kunnen belangstellenden niet vragen of reageren, en dat is toch wel belangrijk.
Succes!
jc54