Dat is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar is nu juist een binair woord, iets is waar of niet waar. Iets is aan of uit. De overtreffende trap van waar bestaat taalkundig niet maar de ultieme waarheid is geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets is waar of niet.
je hebt niet zoiets als meer waar zijn.
13 jaar geleden
Waar is al waar; waarder dan waar bestaat niet.
Ook niet zoiets als het meest waar.
waar staat op zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt waar :D
13 jaar geleden
Men zegt vaak "het is slechts gedeeltelijk waar" of "Dat is niet helemaal waar", dus zo zwart-wit is het niet.
Ik zou zeggen, iets is meer waar, of het meest waar.

Toegevoegd na 10 minuten:
Men zegt ook "Niets is minder waar", dus iets kan ook meer waar zijn. Of het meest waar!

...waarom een minnetje?

Toegevoegd na 42 minuten:
In het Engels zeggen ze true, truer, truest. Het bestaat dus wel degelijk.
http://www.thefreedictionary.com/true
13 jaar geleden
volgens van Dale:waarst (waar-waarder-waarst)
fremar
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat staat niet in een woordenboek van Van Dale.
fremar
13 jaar geleden
in mijn dikke van Dale klaar en duidelijk waar blz 3500
2de betekenis van waar
Waarachtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan hooguit 'ontegenzeggelijk waar' zijn of 'onomstreden' waar. Binaire woorden kan je niet overtreffen. Om aan te geven dat iets waarder dan waar is kan je dit alleen door een bijvoeglijke naamwoord te gebruiken.
13 jaar geleden
Het meest ware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een waarheid als een koe. 'Het is zo erg de waarheid dat je er niet naast kan kijken.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bestaat niet, maar het woord 'onomstotelijk' zou je kunnen gebruiken om iets wat waar is extra kracht te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'dat antwoord is waar'

Het kan niet beter zijn..

dus er is geen overtreffende trap.