hoe zorg ik ervoor dat ik niet ga slaapwanedelen?

ik ga morgen op reis met school en moet met andere op de kamer en ik ben bang dat ik ga slaapwandelen want dat doe ik soms en dann sta ik voorschut en dat wil ik niet. kan iemand helpen met hoe ik niet kan slapwandelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Probeer zo ontspannen mogelijk naar bed te gaan. Neem een warme douche en een warm bad. Maak je vooral niet druk om of je nou wel of niet gaat slaapwandelen, maar denk gewoon aan de dingen die je de volgende dag gaat doen. Kortgezegd: Relax!

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem ee slaappil
en handboeien werken altijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg voor je bed een koude natte dweil, als je er op gaat staan wordt je vast wel wakker. ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je niet sturen. Je voelt het niet aankomen, sterker nog , je weet niet eens dat je het doet op het moment zelf. Je kunt het aan iedereen vertellen, dat is toch niets om je voor te schamen! Heel veel pubers hebben hier last van, volwassenen minder omdat hun hersenen al zijn uitgerijpt. Mijn zoon is 15 en had hier heel vaak last van, nu al heel lang niet meer trouwens. Toch heeft hij vorige week, toen ze als examenklas een week survival in de Ardennen hadden, de groep jongens waarmee hij de kamer deelde gezegd dat ze niet raar moesten opkijken wanneer hij ineens zijn bed uitgaat en gewoon praat met ze als ze wat vragen, maar dat hij dit niet weet, omdat hij eigenlijk slaapt. Ook zijn begeleiders heeft hij ingelicht. Echt, er zijn er altijd een paar die lachen ( die zijn nu eenmaal niet wijzer) maar die jongens die 'normaal' doen en niet meer van die kinderen zijn, zullen zeggen;"oké, goed dat we het in elk geval weten". In feite vond iedereen het hartstikke interessant en vroegen ze van alles erover. Je zult zien, dan is de spanning weg en dat is juist wat net datgene kan zijn dat nodig is om niet te slaapwandelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, hij heeft dus niet geslaapwandeld en dit vonden ze allemaal eigenlijk jammer.;)