Waarom mag de winkel Delhaize zomaar zeggen dat de artikelen daar goedkoper zijn dan Aldi?

De laatste tijd is er veel reclame van Delhaize waarop dat staat dat ze goedkoper is dan Aldi.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In Nederland was het tot een aantal jaren geleden verboden om vergelijkende reclame te maken. Sinds enkele jaren is het toegestaan om vergelijkende reclame te maken zolang deze is gebaseerd op feiten.

Mooie spektakelreclame zoals in de Verenigde Staten waar je alles met alles mag vergelijken ook zonder feiten (dus ook het afkraken van het product van de concurrent) zal dus voorlopig niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mag veel super markten doen dat er zijn er zelfs die het artikel gratis geven als je het ergens goedkoper kan kopen
ronron1212
13 jaar geleden
als dat echt zo is , waarom zou dat niet mogen, zeker in belgie zijn de regels hierin niet zo streng
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame liegt meestal, dus waarom zouden ze niet eens voor een keer de waarheid mogen zeggen? Gesteld dat het klopt.