Wat zal er gebeuren als Verenigde State oorlog krijgt met china ( WO III )?

Toegevoegd na 10 minuten:
Nou kyk Verenigde State heeft meer technologie dan China
en China heeft ERG veel soldaten ( slap zijn ze niet )

alleby hebben ze ook nog kernwapens.
Maar ze krijgen nog altijd hulp van andere landen welke landen? ö

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (5)

gaat china winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt de benzine duurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kl"tecommie's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me anders juist een logisch gevolg van het kapitalistische systeem, die prijsstijging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar het is belangrijk dat we schuld nu alvast niet bij het westen leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je ook wijzen naar de OPEC, hebben de communisten ook niets mee te maken, en je zit bij de mensen die de prijs bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar nee maar ja, he verwarrend. wij zijn goed hun zijn slecht. hoe moeten anders de volgende oorlog beginnen. als we op argumenten en gelijk moet bouwen kom je natuurlijk nergens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahaha het probleem is ook nog dat alle speelgoed kleding stukken etc. veel uit china komt hea :o
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders eerst de commies, en daarna de OPEC vanwege de prijsstijging? Kun je een langdurige campagne mee vullen, zo kom je nooit tekort!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uhu,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we worden in de tang gehouden door manipulatieve marxistische kinderen van 5 die voor ons speelgoed maken en koest houden. volkomen helder dat hunnie de "axis of evil" zijn.
Het schijnt dat hier door Amerikaanse hoge militairen meerdere verschillende scenario's voor bedacht zijn. Er was er niet één waarin ze er winnend uit kwamen - de numerieke overmacht van China is gewoon te groot, en er is tegenwoordig ook niet echt meer sprake van een technologische voorsprong.

Wat behalve dat de gevolgen zouden zijn, is natuurlijk volledig koffiedik kijken. Er is zelfs geen garantie dat een oorlog VS - China zou escaleren tot een wereldoorlog.

Maar de belangen aan beide kanten zijn zodanig, dat er sowieso geen grote kans is dat het op zal lopen tot een echt grootschalig conflict. Misschien wat schermutselingen op plaatsen waar sprake is van conflicterende belangen, zoals ook tijdens de Koude Oorlog tussen de VS en de Sovjet-Unie, maar grootschalig als in de Grote Oorlog en de Tweede Wereldoorlog is zeer onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verwacht dat er geen oorlog komt tussen China en VS. Er zijn nog veel te veel afhankelijkheden van elkaar.
Tenzij er een fascistische dwaas met waanideeen over grootheid en hem toekomend macht opstaat.
Dat risico loopt de mensheid altijd. En dat risico wordt, naarmate er meer arme mensen zijn, die tegen honger aanzitten, steeds groter. In China is veel armoede, in de VS ook.
Als dan toch het onvoorstelbare zou gebeuren, dan krijgt de hele wereld hier een klap van. Onze Europese economieen zijn n.l. hevig verweven met zowel China als met Amerika. Afrika eveneens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 2 jaar geleden was een Amerikaanse straaljager uit de lucht geschoten door de chinese luchtmacht in China. En de Verenigde State was daar niet erg blij mee. Het heeft toch geen zin nu want de meeste Amerikaanse soldaten zitten nu in irak of afghanistan tenminste in die islamitische landen.
Als dit echt zou gebeuren en elk van deze twee landen alles geeft en uit de kast gaat halen wat ze hebben om te "winnen "is het einde van de wereld, zoals wij die nu kennen, aangebroken.