Het valt me op dat sommige mensen in hun antwoord de vorige vrag(en) van de vragensteller betrekken. Waarom doet iemand dat?

Bijvoorbeeld "zoals ik aan je vorige vraag kon zien heb je ..... daarom antwoord ik je nu ....."

Ik vind dat maar vreemd.
Waarom doet men dat?
Is het relevant?
Is het gewenst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Dat zijn de mensen die eerst spieken op de vragen van die ander... Men doet dat omdat men daar voordeel in ziet... Het is niet relevant, maar kennelijk voldoende reden om dat toch zo te doen voor velen...
Of het gewenst is, laat ik aan ieder voor zich, ik doe dat nooit, ik spreek vanzelf en het typen loopt of loopt niet...
Wat ik ga zeggen ontrolt zich gaandeweg, heb nooit een boodschap van te voren... En kan mezelf makkelijk tegenspreken...

voldoende?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het als volgt zit. Er gaat een theorie over kennis dat je 4 soorten mensen hebt. 1. de dromer 2. de denker 3. de doener 4. de beslisser. Dat deze personen altijd een relatie leggen tot hun vorig gegeven antwoord wijst er naar mijn idee op dat het denkers zijn. Denkers hebben namelijk de neiging om overal waar ze over nadenken relaties te leggen tussen de kennis die ze al bezitten. Dit maakt het voor hen zelf duidelijker. Het is dus een gewoonte van hen om dit te doen. Ik weet niet hoe het zit met de accuraatheid van deze theorie. Ik merk zelf wel uit eigen ervaring dat er wel mensen zijn die dit inderdaad doen voor hun zelf. Ze leggen overal verbanden tussen (soms als ze er niet eens zijn) zodat ze het voor hen zelf duidelijk hebben. 'T is dus een gewoonte voor hen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het soms een leuke overgang is.
Er was onlangs namelijke en vraag over wat er niet met spuug, bierviltjes en duck tape op te lossen was.

In een volgende vraag over een probleem kwam iemand met die oplossing. Vond ik leuk gevonden.

Toegevoegd op 12-05-2009 13:00:19
Maar zal uiteraard nooit als serieus antwoord bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dubbele antwoorden te vermijden.
Als er echter iets aan ontbreekt dan voegen ze dit toe.

Toegevoegd op 12-05-2009 13:41:20
Het uiteindelijke doel van GV is een correct en zo goed mogelijk antwoord op de vraag.