Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er smaakverschil tussen de verschillende kleuren van M&M's?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Tussen de kleuren van 1 soort is geen smaakverschil.
Ze smaken allemaal hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/11153

hier kun je er veel over lezen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Het verschil zit m aleen in de kleurstoffen. Tenzij je die uit elkaar kan proeven, hetgeen ik niet kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M&M’s zijn samengesteld uit een hartje van chocolade omring met een stevig suikerlaagje. Vooral om ze voor kinderen aantrekkelijker te maken, zijn er verschillende kleurstoffen toegevoegd aan dit suikerlaagje. Alle kleurstoffen die gebruikt werden, zijn goedgekeurd voor gebruik in menselijke voeding, dus dat is geen probleem. De chocolade en de suiker hebben wel een zo overheersende smaak, dat je erg kleine verschillen die er zijn in de smaak van die kleurstoffen, niet of nauwelijks zal proeven. Er is ook uiterst weinig van die kleurstoffen gebruikt. Ecjte ‘fijnproevers’ gaan misschien hier en daar een verschil ontdekken, maar de meerderheid van de bevolking niet.

De reden waarom deze snoepjes dus van kleur verschillen is de aantrekkelijkheid voor het oog; het is een snoepje vooral bedoeld voor kinderen en zij houden van die felle kleurtjes. Hun voorkeur voor of de gele of de blauwe of de rode snoepjes past in het globale plaatje van een voorkeur hebben voor een bepaalde kleur.

Bronnen:
ikhebeenvraag.be/vraag/1115
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
absoluut niet .
wel breng je me op het idee voor en spelletje met de kleinkinderen

zo van zeg jij me welke kleur je in je mond hebt
geblinddoekt natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Peggybvd;

Absoluut: de blauwe zijn verreweg de lekkerste!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding