tot hoeveel kan je tellen?

iedereen zegt wel ontelbaar maar wat is het cijfer voor ontelbaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.1K

Antwoorden (10)

Je kunt eindeloos doorgaan met tellen.
Met ontelbaar wordt meestal bedoeld dat er geen einde aan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
On-eindiged (infinity op zijn engels)
Het symbool daarvoor is een 8 en deze 90 graden draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan eeuwig blijven tellen maar het grootse priemgetal is met 13miljoen cijfers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot heel veel, het symbool voor oneindig is een liggende acht, de lemniscaat: ∞
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Maartjelala;

De definitie van ontelbaar hangt af van je geduld en hoe goed je kunt tellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een teken voor oneindig, dat is een liggende 8.
∞ oneindig teken
Dit is dus geen getal en er valt dus ook niet te tellen tot dit getal, maar ja dat is het hele idee van oneindig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontelbaar is geen getal, want als het een getal is en je noemt hem op, dan kan ik gewoon zeggen ontelbaar plus één.
Oftewel: ontelbaar telt gewoon door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het antwoord, Eindeloos.

ontelbaar kan je altijd met ontelbaar vermenigvuldigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad oneindig, het teken daarvoor staat al in een eerder antwoord.

Om het nog gekker te maken: in de wiskunde bestaat er niet alleen oneindig, maar ook nog oneindiger. Bijvoorbeeld de verzameling van rationale getallen is oneindig groot. En de verzameling van reële getallen is bewijsbaar groter. Gek hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontelbaar is nul, omdat het niet te tellen is kan niemand bewijzen dat het meer dan nul is