Wanneer is het woord 'canvassen' in de mode geraakt? Dat heette vroeger toch gewoon folderen of flyeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Mijn reactie blijkt bij verder zoeken toch meteen ook al het antwoord te geven. Want in maart 2006 is het voor het eerst gebruikt door politici. In 2002 heette het nog campagne voeren, maar onder invloed van Amerika is het in 2006 canvassen gaan heten. Het is echter geen synoniem voor folderen/flyeren. Want je gooit niet alleen een papiertje huis aan huis in de brievenbus, maar je maakt ook zoveel mogelijk praatjes met de buurtbewoners.

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.woorden.org/woord/canvassing:
verkiezingscampagne, stemmenwerving bij verkiezingen
Amadea
13 jaar geleden
Volgens mij dit jaar voor het eerst. Net als "Bob" en "man bijt hond" hebben we dit van de Vlamingen gestolen.